trebuia sa apara la un moment dat un post dedicat in exclusivitate seilor brooks :) ... so here goes
prima sa brooks pe care mi-am cumparat-o a fost un b67 ... am luat-o acum doi ani si ceva de la veloteca ... am mers pe ea peste 3000 km .. si am folosit-o pana acum la nu mai putin de 6 biciclete diferite :Dprima oara am montat-o pe o pliabila de la dahon, asa i-am facut breakin-ul ... am mers o iarna intreaga pana s-a lasat si a s-a adaptat perfect la anatomia mea ... in primavara era deja un fotoliu luxos si elastic ... si aveam primele revelatii legate de comfortul incredibil pe care ti-l ofera o sa de piele de calitate :D
dupa ce am vandut dahonul saua a trecut pe cadrul jaques anquetil (cand era cu setup de oras), pe sputnikul galben, pe bicla de posta, pe bicla verde de oras, si pe aia portocalie cu care am fost vara asta la mare :D
e o sa lata cu suspensii si se potriveste perfect bicicletelor upright .... merge si daca ai ghidonul la acelasi nivel cu saua dar e cu totul altceva cand e macar puuuutin mai sus :)
e o sa lata cu suspensii si se potriveste perfect bicicletelor upright .... merge si daca ai ghidonul la acelasi nivel cu saua dar e cu totul altceva cand e macar puuuutin mai sus :)
sinele sunt simple si se potrivesc cu tijele de sa moderne ... de fapt asta e toata smecheria la b67 .. ca poti sa-l pui pe orice tija ... e fix ca un b66 doar ca au inlocuit sinele duble cu unele simple pentru o mai mare versatilitate
cu timpul saua si-a schimbat putin culoarea (de la vreme, mers, profide) e o nuanta doua mai inchisa si a capatat o patina foarte dragutza :D ... e predispusa la scartait (ca mai toate seile brooks cu arcuri) dar se rezolva usor cu putin lubrifiant
pentru cei preocupati de greutate tre sa zic ca e o sa grea ... are in jur de un kil ... da personal consider ca e un aspect total neglijabil .... mai ales daca e montata pe o bicla de oras si mai ales raportat la nivelul de confort pe care il ofera
momentan si-a luat o pauza si asteapta cuminte dar plina de interes sa pun o bicicleta noua sub ea :) .... pana una alta se rasfata cu profide si pozeaza pentru mine :)
urmatoarea e un model b17 standard ... modelul flagship al celor de la brooks ... o sa care se afla in productie de mai bine de 100 de ani si a ramas neschimbata tot acest timp ... o adevarata legenda :D
urmatoarea e un model b17 standard ... modelul flagship al celor de la brooks ... o sa care se afla in productie de mai bine de 100 de ani si a ramas neschimbata tot acest timp ... o adevarata legenda :D
o am montata pe moulton si chiar daca nu are arcuri mi se pare la fel de confortabila ca o sa suspendata .... probabil contribuie si suspensia mica dar eficienta de la moulton :)
se potriveste cel mai bine bicicletelor cu o pozitie mai agresiva .... cu ghidonul la acelasi nivel sau mai jos decat saua si potrivit site-ului oficial cantareste 520 de grame si e recomandata pentru touring
desi o am de un an or so n-am mers pe ea mai mult de 1000 km asa ca pot sa zic ca suntem la inceputul relatiei noastre :D ... pe termen mediu si lung e posibil sa o mut de pe moulton si sa o pun pe un cadru clasic de sosea .... da mai intai sa apara cadrul potrivit pentru asta :)
ca toate seile de la brooks e un obiect foarte frumos :) ... adica dincolo de confort si rezistenta n-ai cum sa nu remarci si aspectul asta .... sunt lucrate frumos, cu grija si atentie pentru detalii ... din piele de cea mai buna calitate
next in line avem un brooks b66 ... unul dintre cele mai populare modele brooks, aflat in productie inca din 1927
spre deosebire de b67-le cu care am inceput asta are sine duble si arcurile ceva mai lungi si mai elastice
cadrul mi se pare mai clasic si mai elegant decat la b67 si o consider saua perfecta pentru duch vintage :D
am cumparat-o odata cu marele turist dar sunt aproape sigur ca saua e mult mai noua decat bicicleta ... ori asta ori proprietarul anterior a fost maniacal de atent cu ea si a pastrat-o aproape ca noua :D
mi se pare ceva mai moale decat b67 si n-as folosi-o decat la biciclete d-astea clasice de oras cu pozitia cat se poate de upright .... daca o ridic la nivelul ghidonului deja mi se pare prea moale si bouncy si simt ca sunt intr-o barca :)
cea mai recenta achizitie e un model b72 .... imi doream de ceva timp o sa d-asta si m-am bucurat enorm sa pescuiesc una in stare neasteptat de buna din deja celebrele gramezi de fiare de la nea gelu :D
am cumparat-o odata cu marele turist dar sunt aproape sigur ca saua e mult mai noua decat bicicleta ... ori asta ori proprietarul anterior a fost maniacal de atent cu ea si a pastrat-o aproape ca noua :D
mi se pare ceva mai moale decat b67 si n-as folosi-o decat la biciclete d-astea clasice de oras cu pozitia cat se poate de upright .... daca o ridic la nivelul ghidonului deja mi se pare prea moale si bouncy si simt ca sunt intr-o barca :)
cea mai recenta achizitie e un model b72 .... imi doream de ceva timp o sa d-asta si m-am bucurat enorm sa pescuiesc una in stare neasteptat de buna din deja celebrele gramezi de fiare de la nea gelu :D
e o sa de touring destul de lata si care foloseste un sistem unic de suspenii cu niste bucle incluse in sinele duble ale cadrului ... una dintre primele suspensii patentate de j.b. brooks prin 1800 si ceva :)
neavand arcuri elicoidale saua e mai low profile si arata ok pe bicle mai sportive (da nu foarte sportive .... gen sport tourer asa :D)
cu toate astea e la fel de comoda ca una cu arcuri, are suprafata de piele la fel de mare ca la b66 si b67 si e mai silentioasa neavand atatea suruburi care sa scartzaie :)
o trasatura particulara a acestui model sunt fantele decupate in partea din spate pentru prinderea gentii de sa .... celelalte modele au niste urechi de metal prinse intre piele si cadru ... de asemenea imi place logo-ul asta ... nu stiu exact din ce perioada e sau daca e specific pentru b72 .... dar imi place fontul si culoarea aramie :)
ultima sa din colectia personala este si cea mai veche .... un model flyer champion ... se vede ca e vintage in primul rand dupa absenta gaurilor de pa mijloc
o trasatura particulara a acestui model sunt fantele decupate in partea din spate pentru prinderea gentii de sa .... celelalte modele au niste urechi de metal prinse intre piele si cadru ... de asemenea imi place logo-ul asta ... nu stiu exact din ce perioada e sau daca e specific pentru b72 .... dar imi place fontul si culoarea aramie :)
ultima sa din colectia personala este si cea mai veche .... un model flyer champion ... se vede ca e vintage in primul rand dupa absenta gaurilor de pa mijloc
cand am cumparat kildemoes-ul avea saua asta pe el dar era intr-o stare foarte foarte proasta ... piulite lipsa ... prinsa cu soricei d-aia de plastic, pielea uscata si crapata, cadrul putin stramb si arcurile destul de obosite
intre timp saua a fost reconditionata de andrei care e un adevarat magician al reconditionarilor ... pielea a primit un tratament cu ulei de ricin, cadrul a fost desfacut in bucati si reconstruit cu saibe si piulitze noi, varful seii a fost indreptat, tensiunea a fost reglata perfect siiiii ... cel mai important ... arcurile au fost placate cu cupru ... si arata mi-nu-nat
intre timp saua a fost reconditionata de andrei care e un adevarat magician al reconditionarilor ... pielea a primit un tratament cu ulei de ricin, cadrul a fost desfacut in bucati si reconstruit cu saibe si piulitze noi, varful seii a fost indreptat, tensiunea a fost reglata perfect siiiii ... cel mai important ... arcurile au fost placate cu cupru ... si arata mi-nu-nat
in caz ca aveti o sa brooks mai veche pe care o pastrati ca obiect de decor in ideea ca nu se mai poate face nimic cu ea am o veste minunata ... se mai poate face ceva cu ea ... si anume poate fi data pe mana lui andrei sa o readuca la viata
flyer champion e o sa de tura lunga care combina avantajele unei sei cu arcuri cu cele ale unei sei sportive ... de fapt e un b17 cu arcuri ... se comporta minunatcand e la acelasi nivel cu ghidonul dar te lasa sa adopti si o pozitie mai agresiva daca vrei
flyer champion e o sa de tura lunga care combina avantajele unei sei cu arcuri cu cele ale unei sei sportive ... de fapt e un b17 cu arcuri ... se comporta minunatcand e la acelasi nivel cu ghidonul dar te lasa sa adopti si o pozitie mai agresiva daca vrei
pe langa seile astea 5 mai am si un kit de intretinere primit cadou de la veloteca ... contine o cutiutza de profide, o cheie speciala pentru reglat tensiunea si o carpa de lustruit ... toate branduite frumos cu brooks si ambalate intr-o cutie dragutza si fancy :D
chiar daca imi plac enorm, prefer sa cred ca nu sunt maniac cu seile brooks si incerc sa folosesc si mai ales sa apreciez si alte tipuri de sa
la kildemoes am acum o sa selle royal cu gel si suspensii pe polimeri si la bicla de posta am o sa no name de plastic cu amortizoare de cauciuc ... astea stau afara in vant si ploaie si m-as stresa prea tare daca le-as pune sei de piele (necesita mai multa intretinere cand sunt expuse elementelor si implica un risc mai mare fiind foarte atragatoare pentru hoti .... ca si pentru restul oamenilor de altfel :D)
la jaques anquetil am o san marco concor ... o sa cu adevarat iconica :) ... clasica/retro, sportiva, unica :D
uneori folosesc o sa rido pe care am luat-o la super oferta de pe sjscycles ... cam uratzica si exagerata dar fara indoiala inovatoare si ultraconfortabila :)
iar la bicicletele iuliei am folosit numai sei cu gel sau cu arcuri+gel pentru ca le gaseste prea tari si rigide pe astea de piele (cred ca e din cauza ca iulia e cam la fel de grea ca rucsacul meu :D ... si nu cantareste suficient cat sa se lupte cu o sa de piele noua ... sau sa flexeze arcurile :))
de asemenea mi-au placut foarte mult sei de piele de la alti producatori ... cum ar fi saua lepper de la bicicleta lui andrei ... o sa de piele favorit si saua peugeot sport de pe bicla lui marius
la capitolul wishlist am doua modele care imi pac foarte mult ..... pentru de rosa as vrea un swallow sau un swift .... si imi mai place foarte mult un model reintrodus in productie relativ recent, brooks colt ... seamana cu seile de curse din anii 80 :)
pentru o prezentare mult mai competenta/coerenta/calificata a seilor de piele si a seilor in general o sa apelez la intelepciunea regretatului sheldon brown, al carui site este, dupa parerea mea, una dintre cele mai valoroase resurse de pe tot netul asta, cat e el de mare :)
sheldon brown on leather saddles
si o abordare mai generala ... de la pozitia si unghiul seii pana la materiale si suspensii
nimic despre experientele apropiate de viol pe primele sute de km? :D
RăspundețiȘtergere:))) n-am avut experiente atat de dramatice
RăspundețiȘtergerema gandeam ca o sa ma rupa putin b17-le dar moultonul cu suspensia lui de cauciuc a facut minuni ...aproape ca n-am simtit cand s-a petrecut breakin-ul
plus ca in timp m-am obisnuit sa merg
cam pe orice fel de sa ... atat timp cat e ridicata la inaltimea corecta (mi se pare ce a mult mai importanta pozitionarea seii decat materialul din care e facuta)
pozitionarea te ajuta la genunchi. Ce-i drept eu am si facut greseala sa intru pe ea direct pe traseu de 100+. infioratoare experienta :).
RăspundețiȘtergereAcum m-am obisnuit cu ea, dar nu cred ca o sa imi mai iau una
e bine ca te-ai imprietenit cu ea pana la urma ... cel mai probabil nu o sa ai nevoie de alta sa cativa ani buni de acum incolo :) .... si cine stie cum evolueaza relatia voastra in timpul asta :D
RăspundețiȘtergerelumea pe net zice ca adevarata dragoste incepe abia dupa cateva mii de km impreuna .... o gramada de bonding :D
parca ziceai ca ai un b17 ... champion sprinter daca tin minte bine
din ce-am citit pe net despre modelul asta pare sa fie mai potrivit pentru biciclete de velodrom ... sau mai general pentru biciclete ultrarapide de tura scurta (http://www.brooksengland.com/press/2006_02/B17_Sprinter_Ltd_Edition/B17_Sprinter_Ltd_Edition.pdf)... de aici si numele sprinter :D
poate d-aia te-a chinuit putin la primul drum de 100+
sau poate tre sa o ajuti putin cu breakin-ul ... am citit pe net ca abordari mai radicale cum ar fi scufrundarea completa in diverse uleiuri (recomandate pentru intretinerea pielariei) accelereaza considerabil "ruperea" ... sau cateva aplicari mai generoase de profide ... eventual incalzit si topit
sau in ultima instanta poate merita incercat si un model din gama aged care am inteles ca sunt confortabile direct out of the box si sunt moi inca de la bun inceput fiind tratate si imbatranite din fabrica ... plus ca mi se pare ca arata foarte bine cu patina lor si gaurile perforate in lateral legate cu siret de piele :D ... evident alaturi de o bicicleta potrivita :D
adica mi se pare ca obiectivul final ar fi sa-ti placa la maxim saua aleasa, sa te simti perfect pe ea ... nu sa te obisnuuiesti cu ea si sa o tolerezi/suporti ... e pacat de banii dati sa te multumesti cu jumatati de masura
eu unul le-as incerca pe toate (chiar daca nu le-as cumparat pe toate) .... chiar cred ca pentru fiecare model de la brooks exista o bicicleta perfecta si mai ales un setup perfect ... si cand toate se potrivesc la fix rezultatul e absolut incantator :D
incep sa sun ca un agent de vanzari :)))) ... sunt constient de asta .... da chiar am avut numai experiente ok cu ele :D
ca sa zic si ceva de naspa despre brooks tre sa mentionez ca ma enerveaza la maxim gama lor de accesorii .... mansoane de ghidon, ghidolina, genti si gentutze de toate felurile ..... arata destul de ok dar nu sunt niciodata spectaculoase ... in schimb sunt mereu ridicol de scumpe ... aberant chiar
la accesorii de vede cel mai bine caracterul fitzos si snob pe care l-a capatat brandul asta in ultima vreme .... da seile saracele nu au nici o vina in toata treaba asta :)
ps. daca ar trebui sa-ti schimbi b17-le ce ai lua in schimb? .. intreb asa de curiozitate .... am zis si in postarea asta ca incerc sa folosesc si sa apreciez si alte tipuri de sa :D
Pe Aurora nu schimb saua. Ceea ce e aiurea e ca eu am luat-o ca sa pentru touring, totusi se pare ca n-am facut alegerea perfecta :)
RăspundețiȘtergereDesi, dupa ceva timp, am petrecut mult timp pe ea (aprox 2 saptamani) si nu am patit nimic.
evident, devine neplacuta in momentul in care se uda, dar asta e de la prietenia intre apa si piele.
Ce e neplacut la ea: Pretul. de asta nu as mai incerca una noua. Nu de alta, dar eu sunt foarte atent la obiectele mele, asa ca saua asta am reusit deja sa o dau de pietre (cazut bicla de pe un ponton pe pietre). Intr-un fel e neplacut sa vezi pielea aia zgariata, dar...pana la urma nu e afectata decat imaginea
Pe de alta parte, macar ca aspect si tot face cele 4-5(?) milioane pe care le-am dat in plus (fiind sa la fundu doi)
Mai am pe vine o bicla (cand reusesc sa ii fac rotile) si la ea o sa pastrez fosta sa (ceva de TT) cu care m-am imprietenit la ture lungi de o zi pana anul asta
eu zic ca o sa de piele, mai ales Brooks, e ca un cal neimblanzit cand o iei. fie ca e noua sau sh tot trebuie sa devina a ta! trebuie sa o meriti si sa te lupti putin cu ea, ajustarile sunt bine venite oricand pana se ajunge la nivelul de confort dorit. eu am multe si le port pe rand, dar am intotdeanu grija de ele, mai ales de piele. in ultima vreme am inceput sa am grija si de cadre si arcuri, dar pielea e the main thing. daca e intinsa cum trebuie iar saua a fost montata in ordinea corecta mai mult de 100 de km pe ea nu ii trebuie, ajunge una cu fundul tau fara sa iti dai seama. un pic de atentie vor si ele; pielea se comporta ca ceva inca viu care lucreaza si se transforma odata cu timpul, daca ai gasit o sa care sta pe tusa de ceva vreme uscata si plina de praf, aceea ar putea fi martzoaga lui harap-alb pe care o poti readuce la viata. all you need is oil, o cheie de 13.5 and o lot of love into it!
RăspundețiȘtergereBuna,
RăspundețiȘtergereInteresant articol.
Am o intrebare pe aceeasi tema cu articolul: Am achizitionat o sa Lepper Primus de pe ebay dar pielea nu este tensionata deloc sau foarte putin (neamtul zicea ca saua a cam stat degeaba in garaj). Cum recomanzi tensionarea ei inainte sau dupa ce ii fac o baie buna cu Proofide?
lepper primus ... that is some serious suspension ... o sa foarte tare ... 7(sapte) arcuri si piele tensionata
RăspundețiȘtergerehttp://classic-cycle.de/en/Saddles/Leather-Saddle-Lepper-Primus-Gents-beige-whisky.html
revenind la saua de pe ebay ... cum adica nu e tensionata deloc ... e foarte moale sau e f rigida?
e foarte lasata/deformata partea de piele? sau e mai mult uscata si stiff? ... ai o poza la indemana?
aniwayz eu zic sa-i dai o portie decenta de profide (mai ales daca a stat nemuncita) ... eventual niste ulei de ricin pe partea inferioara si cel mai important sa mergi cat mai mult pe ea ...numai asa devine cu adevarat a ta :)
daca e foarte lasata ... si pielea s-a intins /deformat prea mult ... gen cat sa atinga sinele cadrului ... atunci trebuie desfacuta si retensionata ... cel putin asa cred ... nu sunt cel mai indicat sa dau sfaturi tehnice :)) ... ar trebui sa-l intrebi si pe andrei de la bikeswing
oricum felicitari pentru achizitie ... e un model deosebit ... si nu cred ca are un echivalent exact in gama brooks ... e ca un fel de b17 cu o suspensie supradimensionata
pe ce bicla o pui?
sa be arati poze
Salve,
RăspundețiȘtergereDupa cum ai vb si cu Bogdan iti vom face o vizita.
Surubul de tensionare al seii era desfacurt de tot (nu era nici macar o tura invartit) deci banuiesc ca nu s-a mers deloc cu ea. Saua era cumva curba si se lasa (indoia) cand ma asezam pe ea (ca un hamac ce nu e intins calumea.) Am ajuns acasa si am strans acel surub de tensionare pana pielea statea calumea intinsa (am ajuns cam la jumatatea cursei.)
Azi am mers cu ea vreo 8 Km pana la munca si mi s-a parum mult mai acceptabila dar deocamdata putin incomoda deoarece pielea e foarte foarte tare. Am comanda Proofide si ii voi face si o baie dar pana atunci vei avea ocazii sa vezi si tu saua.
PS: Ma voi stradui sa vin cu bicicleta curata ca sa ii poti face si poze :)
Uite si linkul spre saua de pe ebay care e la mine acum:
RăspundețiȘtergerehttp://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280646825288&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
kewl ... pai eu zic sa nu mai strangi surubul ala mai mult de-atat ... n-are nici un rost sa o intinzi prea mult ... incepe sa-si schimbe forma & stuff
RăspundețiȘtergereplus ca din poze pare ca e intr-o forma mai mult decat decenta ... deci nu are nevoie de reglaje d-astea radicale :)
ne vedem zilele astea ... va astept pe aici
Heya i am for the first time here. I found this board
RăspundețiȘtergereand I to find It truly helpful & it helped me out a lot.
I am hoping to provide one thing back and help others like you aided me.
http://www.firsttwist.com/blog/13254/contrasted-crucial-elements-to-small-business-web-design-features/
http://www.ainifinity.com/~tempur52/blog/574547/short-choices-throughout-small-business-web-design-features/
Here is my web blog :: intercooler
salut. am si eu o problema. am achizitionat un b66 dar imi trebuie o tija de sea . unde gasesc?
RăspundețiȘtergeresalut. am si eu o problema. am achizitionat un b66 dar imi trebuie o tija de sea . unde gasesc?
RăspundețiȘtergereB33 este saua mea preferata . merg calare pe ea de 8 ani ... multa lume crede ca este o sa de Tohan :)))
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereExistă vreun magazin în România care vinde Brooks?
RăspundețiȘtergereMerci
Există vreun magazin în România care vinde Brooks?
RăspundețiȘtergereMerci
Există vreun magazin în România care vinde Brooks?
RăspundețiȘtergereMerci