marți, 23 noiembrie 2010

The One That Got Away

obsesia mea cu bicicletele de oras continua in forta ... ba mai mult ma surprinde pana si pe mine.
olandeza de azi nu e chiar my usual cup of tea ... nu e suficient de veche cat sa fie vintage, nu are piese suficient de exotice si rare cat sa fie aproape imposibil de inlocuit, nu e dintr-un otel suficient de nobil cat sa fie ultrausoara si nici macar nu e facuta de vreun italian mustacios in subsolul unui velodrom ca sa fie colectionabila ... pur si simplu e o bicicleta mi-nu-na-ta :D

am cumparat-o pentru o prietena care cauta un cadou dragutz pentru prietenul ei (eu cred ca de fapt cauta ceva spectaculos ... d-aia s-a si ales cu bicla asta) ... si am descoperit in ea cea mai de oras bicicleta de oras din lume ... in cele cateva zile cat a stat la mine am ajuns sa o pretuiesc la fel de mult ca pe oricare din propriile biciclete ... de aici si titlul :D

in ultima vreme abordarea mea fata de biciclete a fost ca fiecare bicla are filmul ei .. si pentru fiecare trip e o bicicleta potrivita .... cred ca e mai mult un mecanism de aparare (ca ma sperie scenariul in care as fi obligat sa am doar o singura bicla) sau un fel de justificare pentru pornirea maniacala de a acumula bicilete deosebite .... deci in general am nevoie de biciclete diferite .... pentru scopuri diferite ... si uneori chiar pentru dispozitii diferite :D

zilele astea in schimb am redescoperit bucuria de a avea o bicicleta buna la toate .... si pentru drumurile facute mai in graba, si pentru cele mai lenese plimbari si pentru carat bagaje/custi cu animale sau chiar un pasager suplimentar, si pentru ceva touring , poate chiar si pentru un offroad usor fara pretentii agresive .... si nu in ultimul rand pentru o portie de poze dragutze atunci cand situatia o cere :D



N-am mai postat/pozat toate componentele pentru ca mi se pare ca bicicleta e f tare in ansamblul ei .... ca un tot unitar ... cu toate astea tre sa subliniez ca sunt numai piese premium , ca selectia este foarte coerenta si ca evident sunt marcate aproape toate cu gazele/caprioare :D (pedale, cric, cauciucuri, toate elementele cadrului, mansoanele, manete de frana, farul, stopurile .... tot tacamul)

chiar si asa unele componente ies in evidenta si joaca un rol definitoriu pentru personalitatea intregii biciclete ... pipa reglabila, de exemplu, domina toata partea din fata atat vizual cat si functional
poate fi setata atat pt o pozitie upright cum e in pozele astea (cu ghidonul mai sus si mai aproape de sa) cat si la un nivel mai jos care sa duca la o pozitie mai intinsa si mai adecvata pt touring ...
bicicleta in ansamblul ei are o deschidere destul de evidenta catre touring ... pozitia variabila a ghidonului .... franele canti ... prinderi pentru 2 suporturi de bidon ... braze-ons pentru low rider pe furca fatza etc
partea din spate este dominata de o minunata sa de piele ... sunt teribil de incantat de saua asta ... initial bicla avea o sa mai moderna cu suspensii pe polimeri care desi era cat se poate de comoda ii lipsea totusi ceva ... gen personalitatea :D
intamplarea a facut sa descopar saua asta pe o alta bicicleta ... si tot intamplarea face sa fiu suficient de convingator cand mi se pune pata pe ceva :D

asa ca bicicleta olandeza si-a primit plina de recunostinta saua de piele olandeza :D ... ce poa sa fie mai potrivit? :)
e vorba de o sa Lepper model Weltmeister .... piele de cea mai buna calitate, arcuri de otel, cadru cu sine duble, traditie de aproape 150 de ani
asa cum se poate afla din linkul de mai sus Lepper e cel mai vechi producator independent de sei de piele ... un producator asa de smecher si de exclusivist incat multi fideli brooks nici nu au auzit de el (tre sa recunosc ca pt vorbitorii de limba engleza numele suna destul de dubios si poa sa afecteze popularitatea :D )

seamana foarte mult cu brooks b66 ... si cum am si un b66 pot sa fac o comparatie obiectiva intre ele :) ... sunt la fel de bine lucrate, pielea e la fel de groasa si estetic mi se pare ca arata la fel de bine.
in ceea ce priveste arcurile le prefer pe astea de la lepper care sunt putin mai rigide si te scapa de senzatia aia de barca pe care ti-o da uneori un brooks cu suspensii duble
ca sa gasesc si un plus pt brooks tre sa remarc ca la lepper lipsesc urechile alea metalice de care se agata majoritatea gentilor de sa mai retro

saua este aprope nefolosita asa ca nu s-a intamplat inca magia numita breakin :D






bike nerd specs :)

cadru: gazelle cr-mo frame tubing ... otel mufat

sa: lepper weltmeister

transmisie: 1x7 , maneta grippshift, schimbator spate shimano stx rc, angrenaj ofmega

roti: cercuri vuelta tempest, butuci shimano alivio, cauciucuri gazelle cu dunga reflectorizanta

lumini : dinam axa, far si stopuri gazelle

frane: shimano alivio canti ,manete gazelle

accesorii (portbagaj, suport de bidon, aparatoare de lant. claxon) : gazelle

pipa reglabila si ghidonul gen north road sunt tot gazelle

altele: pompa de cadru - sks super corsa, antifurt integrat axa


ps:
as vrea ca toate bicicltele pe care le iau pentru altcineva sa impartaseasca aceeasi poveste: sa fie dorite din tot sufletul ... recomandate din tot sufletul ... cumparate din tot sufletul ... daruite din tot sufletul ... si mai ales folosite si iubite din tot sufletul de noul proprietar

5 comentarii:

  1. Congrats ! pt gest si Multam pt postare - transmite emotia ta (inclusiv pt. poze). Ref."ps", merita adaugat un PPS "ceea ce va doresc si Dvs. ! "

    RăspundețiȘtergere
  2. Superbă... Un cadru care-mi pare destul de mare :) e un 60-62? Oricum, Gazelle rămân preferatele mele... orice biclă făcută de ei este o operă de artă... cât de comună ar părea la prima vedere... Personal, când văd câte o frumusețe d-asta, păstrez în minte imaginea ei generală, iar detalii referitoare la componente, nu mă mai chinui să rețin... până la urmă, o biclă poate fi frumoasă și fără deore nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. salut alex
    mai debraba 58 sau 60 ... sunt aproape sigur ca nu e mai mare de 60
    plus ca are unghiurile super relaxate si mi se pare ca e mai scund decat un cadru de 60 de sosea ... poate e doar o parere

    nici eu nu ma omor cu deore & stuff :)... componentele de la bicicletele olandeze imi plac mai mult din cauza ca sunt facute special pentru marca respectiva si branduite ca atare ... si dau coerenta bicicletei :D

    am 0 slabiciune in schimb pentru piesele vintage ... mai ales pentru alea de sosea ... si mai ales campagnolo :D ... sunt niste mici opere de arta
    n-as renunta pt nimic in lume la angrenajul campagnolo nouvo record si cuvetaria campa veloce pe care le am pe de rosa
    sau la sau la piesele super record cu care e garnisit cadrul jaques anquetil :)
    dincolo de faptul ca unele sunt mai batrane decat mine mai si functioneaza impecabil .... ca sa nu mai zic ca arata minunat
    da asta e cu totul alta poveste :D

    RăspundețiȘtergere
  4. vad ca pompa se prinde pe partea superioara a cadrului. de ce mai are un suport de plastic sub suportul de bidon? nu e prea vintage din partea ta. te scap eu de el daca vrei :D

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) intr-adevar la suportul de bidon e si un suport pentru o pompa d-asta mica ... deloc vintage din partea mea :D

    vestea buna e ca am si pentru tine unul identic :D ... sa-mi aduci aminte sa-l iau cand vin pe acasa

    RăspundețiȘtergere