duminică, 21 noiembrie 2010

velo manifique



in ultimii 2-3 ani am gasit/cumparat/recomandat biciclete pentru zeci si zeci de prieteni.
toate au fost biciclete de cea mai buna calitate, unele mai vintage, altele mai contemporane .... unele mai sportive altele mai relaxate, dar toate cu personalitate ... eventual cu o personalitate care sa se potriveasca noului proprietar
le tin minte aproape pe toate ... ma bucur de cate ori le revad .. si uneori chiar mai intreb "ce-ti mai face bicicleta?" :D
cateva insa au fost niste biciclete spectaculoase, niste descoperiri minunate care ma bucura de cate ori le vad sau ma gandesc la ele
asa sta treaba si cu peugeotul din pozele de azi ... ceva intre un sport tourer si un randoneur aceasta minunata bicicleta frantuzeasca a fost fabricata in anii 60-70

partea uimitoare e ca am descoperit-o anul trecut in camerele cu comori de la nea gelu si era new old stock ... nu fusese montata si folosita niciodata, ghidonul era invelit in hartie creponata, pedalele erau ambalate frumos si prinse pe portbagaj ... totul era exact asa cum a iesit pe portile fabricii peugeot acum 50 de ani :D

are o linie foarte frantuzita ... e mai agresiva decat o bicicleta de oras (ghidonul e mai jos decat saua si distanta dintre roti e ceva mai scurta decat la olandeze de ex) dar in acelasi timp mai relaxata decat o cursiera

piese originale frantuzesti all over ... schimbator simplex, pipa atax, frane mafac racer, ghidon philippe guidon, cauciucuri michelin (intr-o stare incredibil de buna pentru varsta lor)
farul prins pe aparatoare fatza este de asemenea un detaliu specific constructorilor francezi


leul de la peugeot e la fel de prezent ca deja celebrele caprioare de pe gazelle :D ... claxonul e un exemplu minunat de logo vintage
mufele de la cadru sunt adevarate creatii de artizanat .... pur si simplu nu se mai fac asa mufe :D
saua peugeot sport ... e prima sa peugeot pe care m-am dat in viata mea ... seamana cu un brooks b17 doar ca mi se pare si mai solida si rezistenta decat un brooks (n-as fi crezut ca o sa zic asta vreodata :D) ... poate si putin mai grea




mafac racer .... franele mele preferate :)
de remarcat si prinderile discrete pentru portbagaj :)
dinamul e absolut fermecator :) ... si functioneaza ... la fel si farul si stopul spate :)

10 comentarii:

  1. si cat a costat? daca ii dchimbi ghidonul si-i dai jos portbagajul si aparatorile, zici ca e alta rasa

    RăspundețiȘtergere
  2. hehehhe :) foarte tare dinamul, am vaz si eu unul mai demult si mi s-a parut o inovatie :)
    tare peugeotul, apropos de sa, eu am stricat una daia ca sa repar un brooksb17 :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @ teroristu - nu e de vanzare ... am in schimb un cadru vintage de favorit din care ar putea sa iasa ceva asemanator .... are nevoie de o vopsea noua si de o selectie ok de piese ... o sa-l postez zilele astea

    @ ionut - nu mai stiu exact cat a fost da parca in jur de 5-6 mil ... cred ca e pacat sa-i dai jos portbagajul si sa schimbi ghidonul .... ii strici tot filmul ... ma bucur f mult ca noul proprietar a pastrat totul original oe ea si nu e tentat sa faca schimbari

    @ minor swing ... iti urmaresc blogul de ceva timp si am vazut reparatia de la sa ... impressive :)
    chiar ma gandeam sa te intreb ceva ... crezi ca ma poti ajuta sa-mi fac un portbagaj de genul asta http://www.velorbis.ro/biciclete-urbane-clasice-vintage/accesorii-biciclete-velorbis/item/front-carrier/velorbis-steel-front-carrier
    il vreau pentru bicicleta de posta ... am desenat deja schema cu dimensiuni si unghhiuri & stuff dar nu gasesc pe nimeni suficient de priceput cu aparatul de sudura


    @

    RăspundețiȘtergere
  4. Excelenta!! Tres jolie!

    Se pare ca ai noroc - dar si gust - la biciclete verzi. Cred ca e mai eleganta si mai usoara decat Gazelle.


    Felicitari si la cat mai multe!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu cred ca e mai usoara si mai sportiva decat gazelle :D
    cu eleganta nush ce sa zic :D ... e mai greu de definit ... imi plac la fel de mult amandoua

    e clar ca au personalitati diferite ... peugeotul e mai pretios si frantuzit asa :) ... gt-ul e mai britanic si mai scortos :D

    m-am gandit si eu ca e ceva la mijloc cu biclele verzi... zilele astea o sa mai apara una ... de data asta una ceva mai moderna ... dar nu foarte moderna :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Hm, e tarziu, asa ca merge: Peugeotul e mai "domnisoara", mai "adolescenta" - jucausa, sprintara, primavarateca, de pus in filmele lui David Hamilton.

    Gazelle e mai "asezata", mai potrivita pentru doica/supravegetoarea de pension (fata batrana, deh) care n-o scapa din ochi pe frantuzoaica ce se joaca in fan. E pentru o "madame" cu responsabilitati, cum s-ar spune.

    Spun prostii, cred, dar de fapt am fantezii legate de poveste gasirii ei. Chestia aia cu NOS, nemontata, invelita in hartie uleioasa...m-a cam dat pe spate. Si ma face visator.....desi la noi, la Iasi, speranta sa gasesti asa ceva (NOS) e 0.

    Astept cu curiozitate si "prospatura" anuntata!

    RăspundețiȘtergere
  7. nu merge linkul?adica,nu merge linkul hahahaha/::))

    RăspundețiȘtergere
  8. hai ca am gasit...e dimineata,nu mai pot astept curieru cu un tandem ce i l-am luat unui prieten,si nu pot sa dorm cand e vorba de bicle tari:) sau daca dorm prietena mea ma cearta dimineata ca am vorbit in somn despre bicle.bai,vrei tu portbagajul ala custom asa?sau s-ar potrivi si unul gasit?adica ai niste prinderi mai speciale?nush....trebe sa vad scita...si mai important trebe gasita teava:)potrivita...

    RăspundețiȘtergere
  9. ok .... nu ma grabesc foarte tare ... dar m-as bucura enorm sa-l fac pana la urma
    bicicleta e asta http://bikeblogbucuresti.blogspot.com/2009_04_01_archive.html ... prinderile oarecum speciale sunt suporturile alea doua de pe headtube .... ca e oarecum cycletruck ... roata din fata e mai mica .. si permite fixarea portbagajului doar pe cadru ... independent de furca
    deci cred ca cea mai ok varianta ar fi una custom :)
    o sa-ti trimit pe mail sau ceva schitza aia si poate-mi zici asa in mare daca e realizabil si cam cat ar costa

    :)) si eu am robleme cu somnul in ajun de biciclete tari :D .... sa ne ararti si nou tandemul de care zici

    merci mult

    RăspundețiȘtergere