luni, 1 noiembrie 2010

grand tourist


n-ai cum sa te saturi de facut poze zilele astea ... totul arata minunat in lumina asta galbena de toamna
zilele trecute speram sa fac cateva poze cu marele turist la gradina botanica ...
locul e fantastic, culorile fabuloase, bicicleta spectaculoasa ... se lega totul ... mai putin paznicul retardat si coducerea comunista a gradinii botanice care nu permit sub nici o forma accesul bicicletelor in incinta gradinii ... nici daca mergi pe langa ele, nici daca le duci in carca .... nu e voie si gata
in schimb toti bosorogii care au treaba pe la facultatea de botanica au voie cu masinile ....ma rog .. un kkt tipic romanescasa ca tot IOR-ul s-a dovedit cadrul perfect ... e asa de aproape incat e ca un fel de gradina din spatele casei pentru noi , arata cat se poate de minunat in perioada asta si e suficient de prietenos cu cateii cat sa le faca placere sa fie plimbati pe acolo


pe langa decalurile mari cu marca si modelul amplasate traditional pe cadru, marele turist mai are inca 7563872439786543 de componente marcate cu gazelle sau cu logo-ul cu caprioara ...
asa ca am incercat sa le surprind pe toate :)
pompa de cadru originala marcata cu 3 caprioare pe tub si una pe maner
aparatoarea de lant inscriptionata gazelle si carligul pentru elastice de la portbagaj marcat cu logo
ambele suruburi de la pipa de ghidon
prinderea de la tija de sa
piulitele de la butucul din fatza
si de la butucul din spate :)
articulatia de la cric si capacele care acopera suruburile de la angrenaj (cel de pe dreapta e in stare mult mai buna decat asta si sunt vizibile si numele si logo-ul)
luminile .... farul are cromul cam dus dar e mult prea tare ca sa ma gandesc sa-l schimb
semnalizatorul de pe aripa spate
si cel de pe portbagaj
si ultimele dar nu cele din nurma cauciucurile ....
ei bine da , pana si cauciucurile sunt gazelle superior ... sunt cam vechi si crapate asa ca cel mai probabil or sa fie inlocuite de unele mai moderne si eventual cu puncture protection ... dar momentan nu ma indur sa stric toata armonia :D ... plus ca imi place cum arata taloanele astea maro prin frunze uscate :D... asa ca o sa le folosesc pana se dezintegreaza de tot
dupa atatea caprioare (sau gazele cum, foarte corect, mi-a atras atentia unul dintre putinii comentatori de pe acest blog) o sa schimbam animalul pe final
alaturi de iulia si de grand tourist se mai poate remarca in poza de mai jos una bucata caine adorabil care-si cauta familie iubitoare ... e fetitza ... o cheama goldie .. si poate fi admirata aici

stiu ca e deja a doua postare cu gazelle GT si inca nu am zis nimic despre the ride :D ... si risc sa se inteleaga ca e un obiect de decor ... lucru cat se poate de fals
marele turist este o bicicleta minunata, simpla si robusta, neasteptat de rapida si mai ales ultraconfortabila
are o tinuta de drum excelenta si e foarte posibil ca in viitor sa o fac mai de touring si sa o folosesc la distante medii si lungi
pana una alta ma multumesc sa redescopar bucuria butucilor cu 3 viteze interne :) ... care sunt cei mai prietenosi si eficienti butuci pentru biclele de oras
imi plac in primul rand rapoartele foarte eficiente, imi place simplitatea lor, imi place forma ... imi place pana si sunetul pe care-l produc ... imi dau seama in ce viteza sunt dupa zgomot

19 comentarii:

  1. daca mai pui multe poze cu gazelele astea parca vad ca incep sa dau ture pe la nea gelu sa-mi iau si io una, chit ca n-am unde sa ma dau cu ea...

    da' auzi... caprioara aia, hm... nu e cumva gazela?

    RăspundețiȘtergere
  2. :))) wateva .. e gazela da sa zica mesi ca nu i-am spus capritza :D ... e ca pasarica aia de pe nush ce vin ... conteaza pentru cineva ca e porumbel sau nu?
    cum n-ai unde sa te dai cu ea? ... bicicletele de genul asta sunt numite si country bike .. au fost facute sa merga si pe drumuri de tara, si prin ploaie si prin noroi si pe piatra cubica ... si pe unde mai ai treaba cu ele :D ...
    refuz sa cred ca te dai doar pe munte ca sa fi 100% sigur ca n-ai ce face cu ea
    eu cred ca toti biciclistii ar trebui sa se dea si pe o bicicleta clasica de oras ... sunt mi-nu-na-te ... in primul rand sunt foarte confortabile .. dar mai sunt si prietenoase, rabdatoare, functionale si utile si cel mai important sunt fiabile si rezistente
    adica inteleg tripurile diferite, inteleg tipurile diferite de biciclete si le si apreciez pe multe dintre ele ... dar bicicleta clasica de oras este esenta bicicletei ... e miezul ... de acolo au pornit toate :D
    nu zic ca daca as fi obligat sa am o singura bicicleta as alege una de oras ... e un scenariu oribil care-mi da cosmaruri si inca nu sunt 100% sigur care ar fi the one (e o chestie super complicata care tre sa tine cont de mult prea multe variabile ca sa am un raspuns standard :D ) ... dar daca as avea voie sa detin doua biciclete una sigur ar fi clasica de oras :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Fie-ți milă și nu le mîna prin ploaie, noroaie sau pe piatră cubică. Pentru așa ceva exista OZN-urile contemporane, din aluminiu și cu suspensii :)

    Că tot e vorba aici de Gazelle, uita o turmă întreagă :)

    http://bicicletariadeacasa.blogspot.com/2010/11/gazelle-art-nouveau.html

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte tare :D ... minunat :D
    si e foarte tare ca un angrenaj asa minunat a stat ascuns intr-o aparatoare completa atatia ani
    gazelele sunt absolut fermecatoare la capitolul branding :) ... cred ca sunt cele mai accesorizate si fitzoase dintre olandeze :)

    in alta ordine de idei e impresionant ritmul in care aduni biciclete senzationale :D ... sunt profund impresionat :D (si dupa vreo 15-20 de biciclete achizitionate in ultimii 3 ani ma impresionez ceva mai greu :D )

    cat despre mersul ploaie, noroi, piatra cubica .... biclele astea chiar sunt facute sa strabata orasul pe orice vreme , pe orice strada, in orice conditii ...
    normal ca marele turist o sa fie un rasfatat si nu o sa ajunga niciodata la munca de jos ... da asta din cauza ca am eu o slabiciune pentru el ... nu ca n-ar face fata
    de ani de zile folosesc bicle clasice de oras ca biciclete de munca, de vreme naspa, de carat chestii ... sunt bune la toate
    kildemoes-ul e cea mai buna dovada ... bicicleta aia chiar e buna la orice ... de la touring pe distante medii pana la carat tone de mancare si nisip pentru pisici :D
    sunt sigur ca railstarul tau de la sparta poate sa infrunte tot ce are orasul asta mai naspa fara sa se planga macar o clipa :) ... like
    fff interesant si cadrul sparta de dama ... e prima oara cand vad varietatea asta de cadru .... nice find

    RăspundețiȘtergere
  5. Railstar-ul m-a rupt de picioare, are 18 kg! Bucureștiul e o junglă care-ți cere biclă 4x4 :)

    De rezistat rezistă, dar eu le gîdil pentru plăcerea de a le avea (recunosc, sînt bolnav, dar nevasta mă înțelege :) ). De tăvălit tăvălesc așa ceva

    http://www.flickr.com/photos/23438629@N00/5143843384/

    RăspundețiȘtergere
  6. Culoarea este absolut cuceritoare! Si ma duce cu gandul in doua directii: fie una "confortabila", domestica si plimbaristica, fie una "racing" (deh, "racing green-ul englezesc!). Pentru prima, se potriveste. Pentru a doua vizualizez o cura de slabire: dat jos aripi, far, dinam, portbagaj samd. Pus un ghidon drept si scurt si cautat o panta lungaaaaaaa pe care sa te dai.....

    RăspundețiȘtergere
  7. de varianta de touring ce zici? ...si mai accesorizata decat e acum ...cu low rider pe furca fatza, set complet de bagaje, dinam in butuc, cric dublu si eventual o transmisie cu ceva mai multe viteze? :D
    chiar daca dau toate accesoriile jos de pe ea tot ramane o bicla destul de grea ... mai ales cand o compar cu asta :D (http://bikeblogbucuresti.blogspot.com/2009/05/de-rosa.html)... cand vine vorba de otel e greu sa gasesti ceva mai usor si mai performant decat columbus slx :D
    si cadrul jaques anquetil care e pe reynolds 531 e mult mai usor decat asta de la gazelle ... http://www.facebook.com/photo.php?fbid=385938293605&set=a.275291613605.143268.651393605
    oricum sunt acoperit la capitolul jucarii de oameni mari .... cu fixe si ssp-uri :) ... in ultima vreme ma intereseaza mult mai mult bicicletele serioase si functionale :D ... poate e doar o etapa ... sau poate imbatranesc :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Dacă dai jos totul de pe ea "o omori", tocmai păstrarea cît mai aproapiată de original face farmecul unei asemenea biciclete.

    Apropo de original, cred că i-ar trebui un dinam mai retro, din tablă argintie.

    P.S. Dacă petele de jos, de lîngă butucul pedalier, sînt ciupituri în vopsea (la dimensiunea asta a pozei nu se vede clar ce sînt) merg corectate cu stilou corector. Am găsit stilou corector franțuzesc cu vopsea de culoare identică VERDE FICUS, la Carrefour și la Auchan. Eu l-am folosit (și-l voi mai folosi) la retușarea Unioanei mele Vederlichte.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cînd zic "identică" asta înseamnă inclusiv metalizată, cum e asta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Dacă tot m-am apucat s-o fac pe sfătosul, atunci să-ți mai zic așa:

    Roata din spate nu e bine prinsă. Îi lipsește o șaibă specială, cu guler lat și zimțată pe o parte, eventual cu orificiul ne-rotund (după forma secțiunii axului care e teșit bilateral), cu rol de fixare pe șanțurile cadrului. Nu-s ușor de găsit, doar de la alte bicle, poate găsești la nea Gelu. Măcar o șaibă i-ar prinde bine, pe partea pinionului, că pe stînga brațul tamburului de frînă fixează roata mai bine. Așa cum o văd eu din poze, suprafața de contact dintre piulițe/șaibe și cadru e mult prea mică.

    RăspundețiȘtergere
  11. ai dreptate cu omoratul ... dar din fericire nu e nici un pericol sa se intample asta :)... mi-e greu sa inlocuiesc pana si cauciucurile alea coapte si crapate :D

    ai dreptate si cu dinamul .. ala original din fier nu mai mergea si asta di plastic basta era sigurul pe care-l aveam ... la un moment dat o sa fie inlocuit cu unu din fier ... dar functional (tre sa schimb si becurile pana atunci)

    petele de la butucul pedalier sunt stropi de noroi ... vopseaua e ok ... are in schimb o julitura urata pe top tube ... dupa decalul cu grand turist ... e cam mare si mi-a putin frica sa sara-n ochi daca o carpesc ... o sa incerc totusi sa-mi cumpar si eu un creion d-asta de care zici

    tre sa gasesc cat mai repede saiba aia (imi sta pe creieri) .. piulita cu gazelle are un fel de saiba d-asta incorporata ...dar pe partea cu transmisia lipseste .. si arata naspa :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Uite aici ca să știi ce cauți:

    http://www.flickr.com/photos/23438629@N00/5154311084/

    Ție îți trebuie cea din stînga, preferabil cu orificiul de forma celei din dreapta (după secțiunea axului). Dar nici aia din dreapta nu e rea, chiar dacă are guler mai mic, are pintenul pentru oprirea rotirii axului (e pentru biciletele cu distanțiere/întinzătoare de lanț).

    RăspundețiȘtergere
  13. Referitor la retușare, nici la Unionul meu nu a ieșit perfect, dar e mult mai bine decît înainte. Ccondiția este să ai exact aceeași culoare. Nu putem avea pretenția să o facem ca nouă, ci doar mai bună :)

    RăspundețiȘtergere
  14. maine incerc sa ajung pana la auchan sa ma uit de un stilou d-asta corector ...sper sa gasesc ... merci de pont

    RăspundețiȘtergere
  15. cristi, a trecut aproape un an, da' m-ai convins ;)
    in continuare nu prea am unde sa ma dau, io ma dau mai mult pe camp, prin hartoape si pietre, n-are sens sa omor o gazela pe acolo. insa intre timp am mai prins putin curaj si m-as da si pe sosea pe la mine prin sat, m-as putea duce la cumparaturi cu ea, etc, asa ca m-as baga la un light tourer sau ceva de genu...
    ma poti ajuta/sfatui? ideal ar fi sa gasesc una gata facuta la un pret rezonabil, daca vinzi tu una din ale tale cumva sint definitely interesat... daca nu, m-as vedea si luand un cadru de la nea gelu sau din alta parte ca sa il fac eu incet-incet... cred ca m-as distra si asa... whatever works, insa am nevoie de un pic de guidance macar la inceput.

    RăspundețiȘtergere
  16. kewl ... era pacat sa te limitezi la un singur tip de bicicleta ... fiecare in parte are asa de multe de oferit ;)

    deci cautam o bicicleta de oras mai agila ... sau un country bike mai robust ... sau un tourer mai versatil ... sigur o sa gasim ceva dragutz :)

    mailul meu e cristi_george2002@yahoo.com ... sau putem vorbi si pe faceboock (e un badge ceva mai sus)
    eu nu am momentan nici o bicicleta de vanzare ... adica ma gandesc uneori sa vand batavusul sprint, dar m-am cam atasat de el .. plus ca s-a si scumpit destul de mult de cand tot bag piese si munca in el ... a iesit o bicicleta spectaculoasa si daca o sa ma hotaresc sa o vand vreodata o sa fie destul de scumpa :)

    da hai sa vb mai multe pe mail sau fb ... da-mi cateva linkuri cu niste bicle care iti plac ... ca sa inteleg mai bine filmul ... zi-mi cam ce buget ai ... inaltimea .... astea de inceput ... si dupa aia vorbim mai aplicat pe masura ce apar potentialele candidate :)

    e fun si varianta cu cumparat cadrul si construi bucata cu bucata .... te scoate mai scump decat daca ai cumpa o bicicleta intreaga da si rezultatul e pe masura :)

    vorbim

    RăspundețiȘtergere
  17. man, sorry, da' ti-am trimis mail pe cristi_george2002@yahoo.com si-mi da urmatoarea eroare:

    Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.
    :
    Remote host said: 554 delivery error: dd This user doesn't have a yahoo.com account (cristi_george2002@yahoo.com) [-5] - mta1064.mail.sk1.yahoo.com [BODY]

    RăspundețiȘtergere
  18. of .. tastatura asta distrusa imi joaca feste ... nu-mi merge tasta h ... sau merge doar cand vrea ea
    so ... mailul ... apasat :D ... cristi_gheorghe2002@yaoo.com

    RăspundețiȘtergere