vineri, 21 ianuarie 2011

Batavus Sprint - the beginning


ne-am intalnit total intamplator ... el statea cuminte si oarecum deprimat intr-un colt intunecat, agatat intr-un carlig si inghesuit de un union si niste gazelle ... eu rascoleam stresat intr-o gramada de cadre incalcite incercand sa eliberez niste peugeoturi (ca tot am vorbit recent de asta:D)

la inceput nu i-am dat prea mare importanta ... nici el nu s-a bagat inutil in seama ... m-a lasat sa trag de fiarele alea, sa ma julesc la mai toate degetele, sa-mi murdaresc hanoracul si sa-mi rup firul de la casti ... mai pe scurt sa-mi fac o gramada de draci incercand sa scot cadrele alea la lumina.

a avut chiar decenta sa ma lase sa ma entuziasmez destul de tare de trupa de francezi prafuiti ... ca unu e posibil sa fie px10 si are niste decaluri minunate cu record du monde ... ca altul e un aubisque alb/albastru de sosea foarte elegant ... ca ultimele doua sunt kinda vintage si seamana foarte foarte mult cu minunatul exemplar pe care l-am postat la sfarsitul anului trecut (sunt mult mai ponosite si distruse dar au un potential enorm)

inainte sa plec insa mi-a transmis telepatic sa mai arunc o privire prin magazia in care e prizonier de cativa ani buni si sa-l scot putin si pe el la aer curat.

in primul rand mi-au placut decalurile ... mai ales ala de pe seat tube e foarte dragutz ... cu un glob pamantesc peste care troneaza steagul olandez ... dutch world domination - bring it on :D
si gt-ul are grafica d-asta imperialista si expansionista ... un glob pamantesc peste care topaie gratios o gazela :D

dupa aia m-am trezit ca-mi place si culoarea ... o mica surpriza pentru ca nu m-am considerat niciodata a red bike person ... da nu e vreun rosu ferarri sau alta varianta moderna menita sa sugereze performanta si agresivitatea

e un rosu unassuming (in poze a iesit mai viu pentru ca sunt facute cu blitzul ... in realitate e mai neutru)... inchis si putin perlat ... arata foarte bine in combinatie cu culorile mufelor si ale decalurilor si cred ca ar arata si mai bine cu o sa brooks si alte cateva accesorii de piele :D ... inclin spre piele neagra dar o sa incerc si cu un b67 maroniu

dupa ce am terminat etapa superficiala in care m-am preocupat de desene si culori dragutze am inceput sa ma uit mai atent la bicicleta :D
geometrie super relaxata care aminteste de bicicletele vechi tip randoneur sau light tourer, frane mafac racer, niste frane celebre care au dominat lumea bicicletelor pana la aparitia franelor moderne tip sidepull, transmisie 1x5 (nu avea roata din spate da asa banuiesc), schimbator spate si maneta simplex inca functionale, otel mufat frumos ... numai semne bune

ca sa nu mai zic ca avea cam toate accesoriile pe care le consider esentiale la o bicla de oras ... aparatori, chainguard, cric, portbagaj solid (lipsesc doar luminile si antifurturile )... aparatorile mi-au placut in mod deosebit, imi plac farurile montate pe aparatoarea fatza ... arata frantuzit asa (din pacate farul e spart ... sper sa gasesc unul asemanator cu o prindere care sa-mi permita sa-l montez acolo ... daca nu schimb aparatorile ca am unele cromate minunate si pun un far mai comun cu prindere pe furca)

urmatorul pas a fost sa cotrobai putin netul sa vedem ce zice sfantul google de bicicleta asta ... zice ca e o bicicleta vintage de touring/randoneur, o bicicleta olandeza midlevel, o bicla fara pretentii dar un model foarte popular care a ramas in productie cateva zeci de ani

se pare ca au fost cateva loturi facute din celebrul reynolds 531 dar asta e cel mai probabil dintr-un otel mai modest ... am impresia ca sunt tevi poduse chiar de batavus si denumite pretentios batavus high precision tubbing :)
am gasit mai multe versiuni cu diferente subtile in functie de anul fabricatiei dar cel mai apropiat mi s-a parut exemplul asta (nu e echipat identic, are frane diacompe si alte schimbatoare ... dar cred ca sunt ani apropiati)deci www-ul a dat si el un vot pozitiv :D
n-a mai fost nevoie decat de 2 nopti nedormite in care m-am gandit si razgandit de 97327563723486 de ori, in care mi-am tot repetat ca am destule bicle si ca nu prea mai am loc de ele ... evident am avut si filmul cu criza economica & stuff si m-am gandit ca nu e un moment ok pentru noi achizitii ... m-am gandit si la aia cu "ce nevoie mai aveai de inca o bicicleta?" (cu accent pe nevoie)... o intrebare destul de enervanta pe care o primesc periodic de la oameni normali la cap care incearca sa ma abordeze rational:D ... pana acum m-am descurcat destul de bine sa-mi inventez nevoi noi si sa explic diferentele subtile intre biciclete oarecum asemanatoare :D
m-am linistit singur spunand ca poate merge un schimb ceva ... si ca oricum prind dealuri bune la nea gelu deci nu e chiar asa panica la bani ... m-am jurat ca o tin afara sau cel mult pe scara la etajul 4 si nu o aduc si pe asta in casa ... si am inventat un set de nevoi noi si nebanuite care n-ar putea fi satisfacute decat de bicla asta :) ... ca sa nu mai zic ca am cam ramas fara rainbike

urmatoarea etapa a fost cea in care am facut si refacut liste de componente pe care le-as vrea pe bicla asta pentru vreo 4-5 setup-uri diferite ... daca vreau piele neagra sau maro, daca vreau sa o fac cu o singura viteza si frane prin retropedalare sau cu 5 viteze si mafacurile ei originale .... si multe multe alte intrebari care sunt sigur ca nu au relevanta decat pentru mine ... la ghidon a fost o intreaga odisee ... si tot nu m-am decis de care vreau :)

m-am gandit pana si cum s-ar relationa cu restul bicicletelor din casa :D ... pentru ca am mustrari de constiinta cand am 2 biciclete pe acelasi film (inevitabil una ramane nefolosita si oricat m-as chinui sa formulez mai frumos ... e in plus ... se simte ea in plus)

-asa ca nu pot sa o fac roadster clasic cu 3 viteze pentru ca rolul asta e ocupat de gazelle grand tourist (care in ultima vreme a mai primit niste upgrade-uri subtile si e mai spectaculos ca niciodata)
-nu pot sa o fac de tura lunga pentru ca pozitia asta si-a adjudecat-o kildemoes-ul care chiar daca nu e inca perfect pus la punct dpv tehnic e foarte potrivit petru asta si se comporta minunat la drum intins si incarcat cu bagaje
-varianta cu fixatul a picat din start pentru ca m-am impacat de mult cu ideea ca e loc de o singura fixa in familia noastra si asta e de rosa :) .... cel mult o sa apara alta fixa atunci cand am bani de un grup campagnolo pe masura cadrului si o fac pe de rosa cursiera ... asa cum a vrut mesterul ugo :D

sunt oarecum descoperit pe pozitia de every day/commuter/beater ... pentru ca bicicleta de posta e pe moarte si sigur nu mai rezista mult ... si sunt constient ca oricat de mult imi place bicla asta nu o sa pot sa-i prelungesc la nesfarsit agonia :Dam tot folosit kildemoes-ul dar e pacat de el sa-l bag prin zapada si noroi d-asta cu chimicale ... ma enervez la fiecare drum pe care tre sa-l facem in conditii de cacat (d-aia ma si incapatanez sa folosesc postalionul pana se rupe in bucati) ... simt cum merge din ce in ce mai prost transmisia, cum se strica putin cate putin franele si cum intreaga bicicleta incepe sa ma deteste :D

plus ca am planuri mari pentru K si la primavara vreau sa fie gata de touring ... o sa trebuiasca sa-i fac o revizie serioasa si sa schimb toate consumabilele ... alti bani ... alta distractie
solutia salvatoare a venit de la batranul jaques anquetil ...care e shape shifter de cand il stiu ... si care se plictiseste destul de repede de un setup anume .,.. oricat de mult imi place mie si cat de raspicat zic ca e ultima oara cand il mai schimb si ca acum e perfect .... nu e niciodata multumit si vrea mereu experiente noi ... acum s-a tripat pe acoperiri metalice si alte nebunii ... cred ca e num ai vina lui andrei :)

m-a convins destul de greu pentru ca imi place foarte foarte mult forma actuala , e un cadru pe care-l iubesc de cand am pus mana pe el si pe care am pus fix ce componente am vrut eu ... acum chiar mi se parea ca in sfarsit se potrivesc toate si lucreaza impecabil impreuna ... si functioneaza perfect pentru mine ..... da nah ... stiu ca pana la urma tot ca el facem
plus ca s-a bagat si de rosa in seama ca ce nevoie reala am de un ssp care arata fix ca ea? ... stia ca stiu ca are dreptate si ca ma are la mana cu asta :D
s-au jucat toate wildcard-urile inclusiv aia cu "e pacat de un cadru asa dragut sa stea cu vopseaua asta zgariata si distrusa de timp ... chiar daca e vopseaua lui originala si are farmecul ei ... cu patina & all that"

deci gata ... am facut sedinta si ne-am pus de acord ca-l luam (joy) ...
j.a. ii doneaza rotile lui complete (butuci cu flansa inalta, cercuri ma2, gume schwalbe marathon), sau i le imprumuta pana strage bani de altele (nu cred ca i le da de tot pentru ca e foarte atasat de cercurile alea mavic ma2 ... avem amandoi o slabiciune pentru ele) ... ii mai da si angrenajul albastru single ... tot asa cu imprumut, pana avem bani de un angrenaj mai potrivit ... sau ne doneaza cineva vreo vechitura frumoasa si functionala
nu sunt deloc incantat de alaturarea unui angrenaj colorat si relativ modern la genul asta de cadru da asta e ... uneori mai faci si compromisuri ...mai ales daca sunt temporare

eu pun de la mine saua brooks (am in stabdby un b67 maro si un b72 negru ... e posibil sa fac si un schimb cu gt-ul ... ma mai gandesc) ... o pipa atax pe care o pastrez prin sertare de ceva timp, cateva accesorii dragutze pe care le-am adunat de la alte bicle si eventual niste aparatori cromate frantuzesti foarte tari .... le cam vrea si ja dar pana nu se decide cum vrea sa o arda in viitorul apropiat nu stiu daca s-ar potrivi

mai pune si nea gelu un un grup de pinioane pe 5 randuri si un ghidon ... ma ocup eu sa aleg ceva retro :)... ma intereseaza ceva intre moustache si northroad ... eventual ceva albastros fara rise ... sau cu un rise foarte mic .. sau montat invers ca la pashely guv'nor .. ne gandim :)

daca totul merge bine ar trebui sa fie gata destul de repede
n-am chef/timp/bani de cine stie ce restaurare maniacala ... si nici bicicleta nu e suficient de speciala cat sa justifice deranjul ... vreau doar s-o pun pe roti si sa-i dau la pedale cat mai mult :)

sper sa iasa o bicla fun care sa se simta confortabil la ture de o zi sau light touring dar sa straluceasca in oras pe post de bicicleta de zi cu zi sau commuter ... suficient de veche si aranjata cat sa o arda coolean dar suficient de modesta si discreta cat sa pot sa o mai las legata pe afara din cand in cand fara sa ma paranoizez total
poate chiar fac pasul sa-l leg langa batavusul iuliei si sa-si petreaca toate noptile afara impreuna .... clar ar face o pereche minunata ... mai ales ca gt-ul s-a dovedit prea fandosit ca sa doarma afara

4 comentarii:

  1. Decal-urile si headbadge-ul ii dau tot farmecul, cel putin in poze!

    La ghidon, vizual vorbind, as opta pentru stilul de la Pashley

    RăspundețiȘtergere
  2. si mie imi place ghidonul ala de path racer cum are gov'nor-ul ... sa vad daca gasesc ceva potrivit .. si la ce inaltime pot sa-l pun ca sa fie oarecum la acelasi nivel cu saua ... mai ales ca inclin spre o sa cu arcuri

    RăspundețiȘtergere
  3. tocmai ce am descoperit ca roata din fatza era de 630 ... cauciucuri de 27 am ca i-am luat iuliei unele noi ... dar nu am roata ... daca are cineva vreo vechitura de 630 sa dea un semn :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Am eu un set de 635 x 40 (28 x 1 1/2) daca te intereseaza dar nu sunt in cea mai buna forma.
    Jantele sunt un pic ruginite pe interior, au fost vopsite grosolan, janta fata este un pic stramba. Janta de la roata spate este mai sanatoasa.
    Camere cu ventil rapid si cauciucuri cu dunga alba. Un cauciuc este mai nou iar celalalt mai vechi si un pic crapat.
    Roata spate are montat un butuc Shimano single speed cu frana in butuc.
    Setul mi-a ramas de la o bicicleta Batavus (cred) veche, luata de la nea Gelu in vara anului trecut.

    Daca vrei sa le vezi da-mi un semn la eduard punct candet la gmail punct com

    RăspundețiȘtergere