joi, 27 ianuarie 2011

stage 1 - the mismatched city single

un fel de frankenbike ....o bicicleta facuta la carpeala cu piese alese (aproape) la nimereala :)
am folosit doar componente pe care le-am putut lua de pe alte bicle, care zaceau aruncate prin balcon sau care plangeau parasite pe la nea gelu ... nu e un ansamblu foarte coerent dar e my take on the city bike :D


e o forma provizorie ... am o intreaga lista de componente care urmeaza sa fie schimbate ... pentru moment am vrut doar sa o pun pe roti ca sa vad cum ne intelegem si cum ne simtim impreuna.
e prima oara cand folosesc un ghidon de genul asta intors ... e putin mai jos decat ma asteptam dar totusi ergonomic ... te apleaca la fel de mult ca un ghion de cursiera doar ca nu te intinde la fel de tare ...e o combinatie foarte buna de confort si agresivitate

mi-a confirmat toate asteptarile (ba chiar le-a intrecut) ... e relativ usoara (mai ales daca o compari cu o olandeza clasica de oras mai transport oriented), e neasteptat de rapida (mai ales cu transmisia single imprumutata de la JA ... 46x16), e foarte foarte confortabila (are o geometrie mai relaxata decat gt-ul chiar si wheelbase-ul mai lung) ... e confortabila chiar si cu setup-ul asta mai agresiv decat e cazul :) ... noua pipa o sa aduca ghidonul cam la acelasi nivel cu saua deci o sa fie si mai ok
sunt aproape sigur ca dupa ce schimb ce mai am de schimbat la ea o sa devina bicla mea de zi cu zi ... my go to bike ... si pe termen scurt si mediu o sa fie cea mai folosita bicicleta din casa :D

e buna si pentru plimbari lenese dar si pentru alergari contratimp dintr-un colt in altul al orasului ... e buna si pe ploaie ... e buna si la carat ... si cel mai important e suficient understated cat sa poate fi legata afara (are cateva locuri in care vopseaua e destul de zgariata si avariata ... zonele clasice unde ciobesti vopseaua cu ulock-ul ... partea din fata de la toptube si partea de jos de la seattube) ... e mai proletara decat pare in fotografiile astea :) ... am ales eu sa-i fac poze din unghiuri care o flateaza :D
ghidonul (north road din dural) si pipa (atax) vor fi schimbate cu unele cromate (cu o tinuta oarecum asemanatoare) ... desi piesele din dural sunt mai usoare si pot fi considerate mai performante mi-e imposibil sa ma abtin la bunatati cromate ... mai ales cand e vorba de o bicicleta mai retro care oricum nu are pretentii de ultrausoara
saua cred ca o sa fie si ea inlocuita de un brooks b72 ... sunt curios de ceva timp a incerc modelul asta ... si am asa o preimtire ca o sa renunt cam la toate accesoriile maro ... sa merg pe rosu cu negru ... plus crom :D ... da asta doar la etapa urmatoare care include si transmisie 1x5
mansoanele de mtb sunt temporare si ele ... le-am pus mai mult ca sa complimenteze angrenajul albastru :D ... si ca sa fie improvizatia totala le-am invelit intr-un vinilin maro din care am vrut la un moment dat sa fac niste skirtguard-uri pentru iulia (pana la urma m-am enervat si am renuntat ... de aici materialul in plus)
grafica imi place in continuare foarte mult ... toate decalurile sunt foarte dragutze ... culorile sunt vesele si se potrivesc de minune ... logo-ul ala vechi de la intercycle e adorabil si imi place mult mai mult decat logo-ul batavus de pe headbadge ... si, nu in ultimul rand, mufele sunt identice cu cele de la batavusul iuliei ... abia astept sa le fac niste poze impreuna
panel-ul de pe seattube ramane preferatul meu :D ... globul pamantesc dominat de tricolorul olandez ... logo-ul intercycle cu biciclistii aia mici si oarecum uniti ... benzile cu romburi albe si negre ... culorile de campion mondial strecurate discret ... love them all



Niros Chroom Taurus Lak :D
bicicletele olandeze de calitate au o vopsea senzationala ... incredibil de rezistenta, multe straturi, totul acoperit de un lac exceptional ... asa se si explica faptul ca arata minunat dupa zeci de ani utilizare neintrerupta
stikerul cu niros/taurus e o prezenta constanta pe toate olandezele noastre (poate fi gasit si pe gt-ul meu si pe batavusul iulie) .... se mandresc cu eticheta asta la fel cum se mandresc italienele de curse cu marca tevilor afisata ostentativ prin etichete fitzoase cu reynolds sau columbus
geanta de pe portbagaj e mai mult de decor ... o sa fie schimbata cu ceva mai trainic (fie niste genti duble mai solide, fie niste cosuri d-alea laterale pliabile) ... pentru moment insa e suficienta, mai ales ca da bine in combinatie cu saua si mansoanele :D (nu m-am decis inca daca sa mai pun o gentutza si la sa ... ceva mai mica decat aia de la ghidon ... mi-e sa nu fie prea mult ... gen overkill :D )
situatia cea mai revoltatoare a aparut la roata din fata ... furca e facuta pentru o roata de 630 dar cum n-am avut la dispozitie decat una de 622 am incercat sa improvizez ceva :D
totul e functional si directia lucreaza impecabil ... ba chiar si dinamul isi face treaba ... si cu putin efort am reglat si sabotii de la frana intr-o pozitie oarecum eficienta (dubioasa dar eficienta) .... daaaaar distanta aia dintre roata si aparatoare arata odios ... imi sta pe creieri ... si abia astept sa fac ceva in sensul asta
o sa incerc sa gasesc o roata veche (e un standard care nu se mai foloseste de ceva timp asa ca toate rotile de dimensiunea asta sunt vechi) ... la un moment dat am vazut ceva pe la nea gelu (cerc mavic, butuc maillard, cauciuc verdenstein) dar i-am pierdut urma prin haosul de acolo ... daca nu o mai gasesc o sa iau roata de la batavusul iuliei si-i pun ei una de 622 cu gume balon si frana in butuc
farul o sa fie si el inlocuit cu unul din metal ... cromat :) ... nu e vreo urgenta ... lumineaza foarte puternic si asta de plastic , are si o forma potrivita ... dar nu se compara cu ala oldskul pe care il am deja si care asteapta cuminte sa-i vina randul ... poate pana atunci gasesc si un semnalizator spate pe acelasi film ... ca ala incorporat in aripa e spart
de asemenea ne gandim la niste genti de piele (si pentru sa si pentru ghidon) ... dar pielea e cam scumpa ... si munca inalt calificata ... sa vedem ce dealuri gasim

n-am renuntat nici la ideea de light tourer ... la primavara sau cel tarziu la vara o sa primeasca o roata spate cu 5-6 viteze (as putea sa refac roata asta ca nu are butuc de ssp/fix ... e un butuc normal cu filet pe care pot monta un grup de pinioane ... dar n-am chef sa desfac roata si sa o respitez ca sa acomodeze vitezele multiple)
schimbatorul huret si maneta simplex asteapta deja intr-un sertar, am niste manete de frana mafac aero in caz ca vreu ghidon de cursiera ... punem si niste gume de touring de 32-35 si gata :D

to be continued ... over&over again :)

Un comentariu:

  1. Poza a 5-a, aia cu saua din spate spre ghidon arata grozav. Cred ca e poza ce o caracterizeaza cel mai bine, da senazatia de path-racer.

    Cadrul arata super fain acuma ca e curatat si se potriveste la culoare cu maroul seii si mansoanelor. I-ar sta bine cu cauciucuri bej/cafenii, dar sunt curios cum o sa-ti iasa combinatia negru-rosu pe care o doresti.
    Spor!

    RăspundețiȘtergere