miercuri, 19 ianuarie 2011

faster than the wind

"RIH has been building racing bikes since 1921, in a workshop near the center of Amsterdam, in the Westerstraat. They’re something of a legend in the Dutch cycling scene. No less than 63 world championships and olympic gold medals have been won on bikes built in the little RIH shop. RIH bikes are traditional in style ... they’re timeless, cleanly made, all lugged steel" (sursa bakfiets-en-meer)


no more style over speed ... bicicleta asta le are pe toate ... e cat se poate de clasica si de cycle chic dar in acelasi timp e super rapida si destul de usoara ... e de fapt o cursiera cu interfatza user friendly pentru gagix.

e vorba de un cadrul de tip mixte ... pe teava reynolds ... cu mufe destul de discrete dar atent finisate si elegante .... totul lucrat manual de niste constructori cu un pedigree impresionant :D
rotile au butuci sturmey archer de aluminiu cu frane interne cu saboti pe ferodo ... iar transmisia este 1x6 cu angrenaj ofmega si schimbator shimano positron
bicicleta se gaseste in stare buna sper excelenta atat din punct de vedere tehnic cat si estetic
bicicletele sportive pentru fete sunt destul de rare .... mai ales cand vine vorba de bicle super premium de la marci cu traditie ... si mai ales daca nu esti dispusa sa faci pasul catre alternativele "moderne" (care sunt infinit mai urate) sau catre cadrele barbatesti (care sunt mai incomode pentru o fata)
nu e o bicicleta pentru toata lumea, geometria e sensibil mai agresiva decat la o bicicleta de oras si face ca pozitia sa fie mai sportiva cu saua aproape la acelasi nivel cu ghidonul.
chiar si asa se pastreaza traditionalul confort olandez doar ca in cazul asta e insotit de agilitatea si manevrabilitatea specifice bicicletelor sport
e o bicicleta fermecatoare si daca era puuuuutin mai mica as fi cumparat-o pentru iulia (sunt sigur ca ar fi ajuns sa o aprecieze/iubeasca ... chiar daca sunt la fel de sigur ca momentan nu-si mai doreste inca o bicicleta si ca prefera bici mai upright si mai relaxate) ... chiar si asa mi-a fost super greu sa rezist impulsului de cumparare ... noroc ca am gasit un cadru senzational de batavus fix marimea mea care mi-a distras atentia iremediabil ... inca nu l-am luat dar am asa o presimtire ca nu ma abtin :D
asa ca aceasta bicicleta minunata isi cauta stapana pe masura ... si eu o ajut ca asa sunt eu saritor cand vine vorba de biciclete cu suflet dar fara stapan.

din ce am inteles de la ea isi cauta o partenera umana oarecum inalta (peste 1.60 ... asa e obisnuita din tara ei de origine unde toata lumea e super inalta, si blonda, si prietenoasa ... si usor sparta ... in a very lovely way), iubitoare de bunatati vintage, cu un stil de viata sofisticat si dinamic :D

ii plac hainutzele chic si promite sa fie super atenta si grijulie sa nu le murdareasca (aparatori la roti si la lant, u know)
promite sa-si plimbe viitoarea stapana prin tot orasul, sa atraga atentia in orice grup de biciclete, sa-i depaseasca imediat pe toti participantii de la diverse veloplimbari in grup (la care nici nu tine neaparat sa participe), sa-si poarte singura de grija pana la un anumit punct (antifurt la roata din spate) si sa-i care cu cea mai mare placere geanta, florile, pisica sau ce mai are ea de carat (portbagaj robust pe spate si posibilitatea de a monta si un cosulet in fatza)

isi doreste o sa brooks ca mai toate bicicletele fitzoase ... doar ca spre deosebire de alea superficiele care vor brooks doar asa ca e ubercool (sau mai grav ca sa se asorteze cu adidasii) asta chiar stie ce vrea ... vrea o sa Brooks B18 Lady ... pentru ca merita :D (si pentru ca e o sa superba, foarte feminina, foarte confortabila, dar destul de low profile si potrivita unei bicle mai sportive)
tre sa-si plateasca drumul din olanda, cazarea la nea gelu si ce datorii a mai adunat ea pe acolo in cateva luni, de cand a ajuns prin romania ... asa ca vreo 7-8 mil ar elibera-o de orice obligatie ... pana la urma e important sa-si gaseasca pe cineva care sa o iubeasca suficient ... ca pretul e intotdeauna negociabil daca exista suficient entuziasm
"What does RIH mean? Contrary to what some believed, it is not an abbreviation for "Rijwiel Industrie Holland." The brothers Joop and Willem Bustraan named their bicycles after a black Arabian stallion featured in a series of late 19th century adventure novels set in the Sahara desert written by the German Karl May. The protagonist Kara ben Nemsi's horse was "Rih," which is said to translate to "faster than the wind." Not a bad name for a racing bicycle." (sursa)


16 comentarii:

  1. Cristi, zici înprezentare că: "rotile au butuci sturmey archer de aluminiu cu frane interne pe role".

    De fapt, frînele sînt pe saboți cu ferodo, ca la mașină :) Se vede după construcție.

    Eu nu am văzut frîne cu role decît la Shimano(Nexus și Nexave), care-s cu totul altceva. La alea frînarea se face cu metal pe metal, tocmai de aceea are nevoie de gresare (au un orificiu prin care se injectează lubrifiantul).

    Poate voi face odată o postare dedicată special tipurilor de frîne în sau pe butuc, cu avantajele și dezavantajele lor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. ma bad ... franele sunt pe ferodou cum zice haymart :)
    in rest ramane valabil tot ce am zis .... mai ales ca e o bicicleta deosebita care merita o stapana pe masura :D

    RăspundețiȘtergere
  4. o bicicleta asemanatoare am cumparat pentru prietena mea si am reconditionato anul trecut. e vorba de gazelle tour de france care are aceeasi geometrie si echipare ca acest rich :) si intradevar, sturmey Elite Vt sunt superbi, chiar pe rulment si cu frane ferodo, si au ceva strat de ferodo. e interesant dupa ce nu mergi cu ea o vreme si apoi o iei la goana din nou franele nu mai tin asa bine dar in mai putin de o saptamana sunt brici din nou :)

    http://www.minorswing.ro/bikeswing/biciclete/gazelle/#TDF

    RăspundețiȘtergere
  5. ii stiu bicicleta prietenei tale ... e foarte tare ... am remarcat-o cand am luat tancul de la tine .. cum ai ridicat prelata aia direct pe gazela cu cadru mixt mi-au cazut ochii :D

    mi-au mai trecut si mie prin mana cateva mixte in ultimii ani
    am luat una foarte draguta pentru sora iuliei ... doar ce am aflat ca a fost furata zilele trecute dintr-o scara de bloc ... imi pare asa rau de bicla aia
    nu era vreun brand smecher sau ceva ... nu avea cine stie ce componente rare ... nu era facuta dintr-un otel fitzos ... dar era o adevarata vintage cookie .. cu roz-ul ala pastel si accesoriile ei albe cu patina ... mi-a placut foarte mult ... poate mai mult decat i-a placut stapanei ei :D
    http://www.flickr.com/photos/9084736@N07/3100472382/ rip

    am mai luat un mixte peugeot pentru o prietena a iuliei
    http://bikeblogbucuresti.blogspot.com/2010/02/euro-cycle-chic.html
    o culoare superba ... si decalurile alea peugeot ... pana la urma o sa-mi iau si eu un peugeot doar asa pentru decaluri :D

    si cred ca au mai fost inca vreo 2-3 dar nu am poze
    toate erau biciclete foarte dragutze si placute la mers ... si toate s-au inteles de minune cu noile lor stapane :)

    RIH-ul asta insa e in cu totul alta liga decat celelalte mixte pe care le-am cunoscut si care erau toate mai pe filmul every day transpo bike ... asta e mult mai sport ... mai scurt, cu geometria mai agresiva si cadrul mai rigid :D
    se vede de la o posta ca nu a fost asamblata pe linia de productie a unei mari fabrici si are aerul ala usor arogant al bicicletelor lucrate manual in ateliere mici si exclusiviste :)

    poate m-am tripat eu prea tare pe ea :D ... da cred ca e cam cel mai tare cadru mixte pe care l-am vazut de aproape ... cred ca n-ar strica sa ma apuc de un proiect propriu care sa-mi distraga atentia ... ma gandeam la cu cadru cuprat :D ... ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  6. dupa o vara de dat pe gazelle tour de france am ajuns exact la aceeasi conclu\ie. cursiera cuinterfata user friendly pentru madame :)inca mi se pare cea mai rapida bici de oras.. apoi koga - road ace de care iti ziceam. sunt mare lucru pinioanele alea in loc de viteze in butuc...oricate ar fi :). rihul e pe reynolds... asta ar fi marele plus la ea... in rest te asigur. acelasi cadru unghiuri si mufe :P intradevar agresive... cand e ridici in picioare raspunde asa bineeee :)) da mah... hai sa cupram...zimi ce vrei sa ne apucam si ne apucam :)

    RăspundețiȘtergere
  7. cristi unde gasesti bicicletele astea? daca nu e secret profesional :D eu am cautat anul trecut ceva ieftin si decent..am gasit in targ una..altfel am mai vazut dar mi se pare stupid sa dai 2 mil in plus pentru centrat niste roti, reglat frane si gresat..

    RăspundețiȘtergere
  8. absolut nici un secret ... majoritatea le gasesc pe la nea gelu :) ... ascunse sub mormane interminabile de biciclete si cadre si fiare si lemne :D ...e ca un fel de munca in mina ... mai sap-i juma de zi ... ma scoti la lumina 2-3 cadre interesante :)
    uneori se merita sa dai un ban pentru niste roti sanatoase facute de un meserias .. si pe o revizie temeinica ... nu stiu daca neaparat 2 mil dar e o chestie importanta si nu e cel mai indicat loc sa faci economie

    @ andrei ... eu comparam rih-ul cu astea care au trecut pe la mine ,... peugeot, exclusiv, europa ... d-aia ziceam ca e in alta clasa ... gazelle tdf e fara indoiala o bicla foarte smechera ...la fel de sportiva si deosebita
    sper sa rezolv azi-maine e mai am de rezolvat ... sa pun mana pe un cadru pe care sa mut piesele de pe jaques anquetil ... si sa ne apucam insfarsit sa-l aranjam pe batranul francez .... abia astept :D

    RăspundețiȘtergere
  9. "smechera" ca si rihul, eu doar ziceam ca sunt la fel :) sunt fix una si acelasi lucru, si am avut aceeasi parere ca si tine in leg cu speedu' si handlingu' dupa ceva vreme de mers pe wa :) sabloanele de cadre sunt exact aceleasi...alt nume:)biciclete sunt multe, acum fara reclama proasta la nea gelu dar nu pot sa zic cami place cum se poarta cu fierotanii de calitate pe care le tine imbarligate pe acolo..se mai si strica lucrurile bune...chiar si stand asa si aruncandule dintrun colt in altu cum face mosu'

    RăspundețiȘtergere
  10. :)) orice reclama e reclama buna ... sau cum era vorba aia
    sunt de acord cu tine ca e absolut revoltator modul in care sunt maltratate unele cadre si biciclete prin magaziile alea de la nea gelu ... si pe mine ma dispera treaba asta

    trec pe acolo destul de des si am vazut biciclete care s-au distrus sub ochii mei de la depozitare retarda si aruncat din colt in colt ... total deprimant

    tocmai d-aia incerc sa ajut cat mai multe sa scape de acolo cat sunt inca intr-o stare decenta ... daca au noroc si gasesc pe cineva care sa le aprecieze o sa le fie din ce in ce mai bine

    cum face iulia cu pisicile ... le salveaza ... le gaseste familie noua ... le schimba viata :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Ciudata treaba asta cu neglijenta de la ”nea Gelu”!
    Inteleg ca omul se pricepe si isi castiga existenta din biciclit, deci, de ce ar fi asa?

    Varsta? Dezinteresul? Lipsa pasiunii?
    Nasol.

    RăspundețiȘtergere
  12. lipsa de stpatiu e principala problema ... sunt jdemii de biciclete inghesuite intr-un garaj ... si jumatate de magazie:D
    unele sunt mai noi, altele sunt mai vechi, unele sunt mai bune altele sunt mai proaste, unele sunt mai pretioase si exclusiviste altele mai comune si mai basic ... problema e ca impart toate acelasi loc de depozitare ... meschin

    plus ca nu toata lumea idealizeaza bicicletele asa cum fac eu spre exemplu ... unii oameni le considera simple unelte cu care iti rezolvi diverse treburi ... si uneltele isi fac treaba si cand sunt putin zgariate sau bruscate in timpul transportului si al depozitarii :)

    chiar si asa ... cu tot spatiul infim si depozitarea haotica ... si uneori si manipularea agresiva ... prin gramezile alea de fiare ne-am gasit toti cate o bicicleta foarte smechera la un moment dat :) ... asa ca stim prea bine ca potential exista :D

    fie ca a fost vorba de gt-ul meu, sau de bicicletele iuliei, sau de gazella de triatlon a lui andrei, sau de gazela de aluminiu si carbon a lui alex , sau de peugeotul verde al lui marius .... si inca alte 7567437889237 de exemple care nu-mi vin acum in minte ... toate sunt biciclete exceptionale, pe care le-am gasit intr-o stare nesperat de buna ... la un pret decent ... sper ca nu s-a inteles ca sunt doar fiare imbarligate pe acolo :D

    mie unu mi-e clar ca se merita sa explorez in continuare pe acolo ca inca mai sunt o gramada de biciclete cu suflet care merita sa iasa iar pe strada ...

    maine-poimaine o sa postez un cadru care m-a convins pe mine sa-l iau si sa-l refact ... si chiar nu aveam nevoie de inca o bicicleta :D

    RăspundețiȘtergere
  13. Aha, am inteles acum!
    Si mi se pare si cea mai frumoasa explicatie pentru cei interesati de "arheologie" si sapaturi titanice si tetanice prin gramezi intunecate de fiare.

    Foarte, foarte fain!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. "iubitoare de bunatati vintage, cu un stil de viata sofisticat si dinamic", inalta, cam 1.73...sunt fericita stapana a minunatei biciclete. Asta asa, ca sa nu mai visati la ea...

    RăspundețiȘtergere
  15. felicitari ... ma work here is done :D
    sunt sigur ca o sa va bucurati una de alta multi multi ani (si multi km) de acum incolo ... ma bucur pentru amandoua :)

    vezi ca am scris si in postarea asta ca bicla isi doreste foarte mult o sa brooks ... b18lady ... cred ca ar fi cadoul perfect pentru primul craciun petrecut impreuna :D

    RăspundețiȘtergere
  16. I'd like to find out more? I'd like to find out some additional information.


    Here is my webpage - healthy waist to height ratio

    RăspundețiȘtergere