am trecut we asta pe acolo si daca tot era vremea asta minunata cu lumina aferenta am zis sa fac niste poze ... cat sa iasa o salata de ... recomandari :)
o sa incerc sa keep it simple ca sa nu mai sune a reclama exaltata ... so here goes
prima recomandare e o bicicleta de gagix cu cadru loop ... olandeza clasica de oras
e verde, e mare, e super relaxata si prietenoasa ... o adevarata omafiet
brandul rivel este unul destul de mic (dar cochet :D ) si relativ necunoscut in afara olandei ... a produs biciclete de prin anii '40 pana prin anii '90, cand a fost preluat de union. fabricantii de la rivel au trecut ulterior la nume de prima mana cum ar fi azor sau union ... mai pe scurt e de bine si e o olandeza de familie buna :)
bicla din pozele de mai jos e un model de touring de prin anii 80 ... chiar daca momentan are o pereche de roti singlespeed si e deghizata in bicicleta de oras cu frana prin retropedalarecadru de otel mufat, aparatori complete (roti, lant, fusta), far/dinam, cric, portbagaj solid, o singura viteza, o singura frana (se poate modifica in 3spd cu frane integrate in butuci)
geometria cadrului e extrem de relaxata ceea ce face ca pozitia pe bicicleta sa fie una foarte confortabila ... gen foarte foarte confortabila :D ... m-am plimbat putin cu ea si mi-a placut teribil ... genul de bicicleta care te face sa zambesti intr-una :D
e tare si cu setupul de acum ... cu o singura viteza si frana doar la picior ... o arde asaaaaaa ... quintessential city bike :D
imi plac ssp-urile astea batranesti ca au ritmul ala specific ... nici grabit dar nici prea lent ... implacabil asa ... zici ca sunt pe sine :D
cu toate astea cred ca daca as cumpara-o pentru iulia de ex as alege sa mai dau cativa lei si sa-i schimb rotile cu unele cu cel putin 3 viteze si frane interne ... uneori chiar tre sa te grabesti si ssp-urile de promenada chiar nu pot fi grabite :D ... mai ales cand vine vorba de drum lung in afara orasului ... eventual si cu ceva dealuri de urcat :)
da pentru plimbari cyclechic prin oras e perfecta asa basic cum e acum
e unul din cadrele alea de care am tot povestit pe aici ... nu mi-e venit sa cred cand am trecut in we pe la ng si am vazut ca era aruncat IAR sub o gramada formata din 73658735723754 de biciclete si roti si ghidoane si carucioare cu rotile si trotinete de copii ...
adica plm ... l-am eliberat pana acum de 3 ori din jungla aia ... le-am tot zis ca e un cadru cinstit si ar trebui sa fie mai atenti cu el (chiar daca momentan e ponosit si cu vopseaua varza) ... da nu ma asculta nimeni si-l tot arunca din colt in colte destul de trist pentru ca e un cadru foarte dragutz, un peugeot clasic cu alura de tourer sportif din vremurile bune ale marelui constructor francez :D
portbagajul compact si discret, aparatoarea fata cu suport dublu si prindere pentru far, mufele deosebite, pipa mufata, ghidonul moustache, geometria nici prea relaxata nici tocmai agresiva ... sunt doar cateva din elementele care-i dau aerul asta frantuzit :)
componentele care au ramas agatate de cadru sunt toate originale si toate made in france ... frane mafac, pipa philippe (cred ca si ghidonul e tot philippe), schimbatoare simplex (momentan arata destul de rau dar cred ca se pot reconditiona ... am vazut altele mai distruse care au fost salvate pana la urma)
cine si-a amintit deja de minunatul peugeot vedre postat asta toamna are un bonus :D ... cadrele sunt aproape identice ... doar ca ala verde a avut noroc in viata si a stat la pastrare in ambalajul original vreo 50 de ani pana l-am descoperit eu si l-am transformat intr-un obiect de cult :D
daca ajunge pe mana unui pasionat cadrul asta distrus o sa se transforme imediat intr-un randonneur pe cinste ... nu are nevoie decat de putina atentie ... multa dragoste ... niste vaselina (deja incepe sa sune dubios :D ) ... si eventual o vopsea data de un meserias
aaa ... si o pereche de roti potrivite ;)
e ceva mai mic decat colegul lui (asta verde e 54-56 in timp ce ala galben e 56-58), are vopseaua intr-o stare ceva mai buna, dar ii lipsesc mai multe componente ... si si-a pierdut sigla de pe headtube :(
parasim pentru o clipa peugeoturile ca sa ne intoarcem la biciclete de fete ...cochete :)
bicicleta de mai jos e cea mai noua din lotul de azi ... si cred ca e si cel mai bine pusa la punt ... e aproape impecabila atat tehnic cat si estetic
marca e multicycle ... modelul e unul de touring de prin 2000 si ceva
are o gramada de viteze (transmisie 3x7 din cate tin eu minte), franele sunt incluse in butuci si functioneaza perfect, schimbatoare rapid fire, portbagaj spate de cursa lunga si posibilitatea de a mai monta un portbagaj pe furca fatza, pipa reglabila ... astea ar fi cateva din chestiile care o recomanda pentru touring
e perfecta insa si ca bicicleta de oras ... pozitie super ergonomica, stabilitate, set complet de aparatori, far/dinam , etc
imi place ca e mare si impunatoare :D si daca n-as avea fixatia asta tampita cu cadre de otel mufat m-as gandi serios cum sa fac sa o iau pentru iulia :)ok ... back to the peugeots
peugeot aubisque ... geometrie si echipare de cursiera midlevel din anii 80-90, cadru de otel sudat foarte fin, piese frantuzesti de calitate ... o bicicleta cinstita
e un cadru destul de mare ... gen 60 sau 60+
cand am trecut in we bicicleta era oarecum desfacuta ... nu mai avea roti si sa ... deci era mai mult un cadru cu componente pe el
oricum e clar ca merita o viata mai buna :)
pentru final am pastrat smecheria maxima :)) ... rih-ul asta minunat care-mi place de mor si de care tot povestesc de cateva luni :D
nu numai ca nu s-a vandut si asteapta in continuare sa-si gaseasca un uman numai al lui... dar intre timp s-a mai si ieftinit ... zicea ng ca-l lasa sa plece-n lume pentru vreo 6 mil si jumatate... cred ca daca insistam suficient il scoatem la 6 :D
n-am mai zis preturi pentru fiecare in parte pentru ca nu le-am tinut minte :D ... si oricum nu e chiar asa de relevant ce-mi zice mie nea gelu cand fac poze ... uneori le mai supraevalueaza :D
pretul difera putin de la om la om ... depinde cat de mult iti doresti bicla respectiva ... cat esti de insistent si de convingator ... si in ultima instanta cat esti dispus sa-l bati la cap pe ng ... pana la urma cedeaza si ajungeti la un pret decent care sa multumeasca pe toata lumea :D
Apropo de fiare și de nea Gelu... știi cînd am luat cadrul ăla de Raleigh Grand Prix cu dublul prețului pe care l-ar fi meritat. Da' nu de fraier, ci din pornirea (probabil nebunească) de a-l salva de la distrugere. Pun pariu că 90% din zgîrieturile lui sînt dîmbovițene... Probabil că-l obțineam și mai ieftin, dar cu fiecare zi ar fi căpătat încă o rană. Acum așteaptă curățat și atîrnat în cui ca cineva să-i acorde atenție. Eu n-am nevoie de el, dar ma simt bine că l-am salvat. În Anglia probabil că-i gunoi așa un cadru, dar la noi e raritate absolută. E ca și cum aș fi cumpărat un cal numai ca să-l salvez de cruzimea stăpînului, eu fiind motociclist :))
RăspundețiȘtergereNu cred că o să mai trec vreodată pe la nea Gelu că nu vreau să mi se mai facă milă de vreun alt cadru de care nu am nevoie și pe care să dau dublu față de cît ar merita numai ca să-l salvez :)
Încă ceva: din cîte îmi amintesc, aia din aluminiu e cu Shimano Nexave, cu 3X8 viteze, cu schimbătorul acționat pe dos, adică se relaxează spre pinionul mare și se tensionează spre cel mic, plus frîne pe role. Am 2 bicle cu echiparea asta - Gazelle Provence pe care o știi de pe blog și un Union de la începutul erei aluminiului, dar mai elegant decît suratele contemporane.
RăspundețiȘtergeresigur il scoteai si mai ieftin:( (cred ca ti-am zis de atunci ca daca-l bati la cap pe mos il scoti mai ieftin ... chiar daca nu era cine stie ce economie macar evitai resentimentele ulterioare :D )
RăspundețiȘtergereda nici catastrofal de scump nu a fost (cred :) ) ... plus ca era cam o bicicleta fara roti ... nu doar cadru ... adica mai avea ceva componente pe el (angrenajul parca era unul original de raleigh in stare destul de buna ... si cred ca mai erau cateva componente decente)
mai avea nevoie doar de putina atentie si un set de roti ca sa redevina o bicicleta superba ... chiar cred ca e un cadru tare si e pacat de el sa stea nefolosit ... bag mana-n foc ca o bicicleta ca aia nu e considerata gunoi nicaieri in lume ... cu atat mai putin in tara ei de origine ... unii oameni chiar se mandresc cu rezultatul muncii lor :D
oricum e trist cum sunt depozitate si tratate biclele pe acolo ... am mai vorbit de treaba asta :( ... sunt primul care o recunoaste
e la fel de trista tendinta de umflare a preturilor din ultima vreme :(
d-aia am preferat sa nu mai trec preturile pe care mi le-a zis ng cand am pozat biclele ... ca a zis asa niste preturi din burta .. gen wishful thinking din partea lui :D
chiar si asa cred in continuare ca unele biciclete de acolo merita o soarta mai buna si ca unele cadre vechi mai au inca viata in ele ... d-aia mai insist o vreme :D
de asemenea inca mai cred ca preturile finale sunt cel putin decente si daca insisti suficient si negociezi la sange ai sanse foarte mari sa faci o afacere cat se poate de buna :) ... niciodata nu e o idee buna sa te duci acolo super incantat si sa platesti primul pret pe care ti-l zice omul ... am vazut ca e o chestie general valabila cand vine vorba de negustori d-astia batrani :D
cat despre multicycle e asa cum ai zis tu ... shimano nexave, frane pe role ... am dat o tura cu ea zilele trecute si merg toate ceas :)
ps ... poate pui totusi raleigh-ul ala pe roti ... e pacat de el ... sigur ai vreo cunostinta care ar vrea bicicleta ... macar sa incerce sa vada cum se descurca ... iti dai seama ce cadou fabulos ar fi :D .. m-as bucura si eu de asa cadou ... si de bine de rau am cateva biciclete de care ma bucur zilnic :D
pps. nu vinzi un agrenaj d-ala oldskul de gazelle? :)
Mi-am adus aminte de EMPO ăla verde din 1976, cu furca sudată. Săracul de el d.p.d.v. tehnic e mort și are nevoie de niște transplanturi serioase. Oare cîte zgîrieturi o fi căpătat de atunci pînă acum ? Oricum, ăla cred că acolo moare, nici chiar unul nebun ca mine nu-l ia la prețul ăla. Păcat de el. Nu-i deosebit, dar e EMPO, adică face parte dintr-o familie restrînsă, nu dintr-un mega-clan ca cel al Gazelle-lor. Nea Gelu ar trebui să-l doneze dacă i-ar păsa cîtuși de puțin de el :(
RăspundețiȘtergereCînd ziceam de "gunoi", mă refeream mai degrabă la faptul că nu-i rar, nu că nu ar fi apreciat. Da, e adevărat că nu-i doar cadrul, e o biclă fără roți, dar roți greu de găsit, după deschiderea furcii din spate și cursa schimbătorului cred că avea butuc cu 3 pinioane. Oricum e pe mîini bune, îți dai seama că nu am dat pe el 350 de lei ca să-l îngrop. Își așteaptă cuminte vremea, fie să-l fac pentru cineva din trupa mea, fie să-l mărit cu cineva care să-l aprecieze. Deși simplu, un soi Tohan englezesc, e un cadru extrem de elegant, ăsta fiind și motivul pentru care l-am luat. Cît despre negociat și scos mai ieftin, recunosc că ăsta-i un defect personal, nu știu și nu îmi place să mă tocmesc. Detest apucătura asta orientală a tocmelii, iar cînd am scos prețul ăla exagerat din buzunar am știut exact ce fac. Asta e, o-i fi eu fraier, dar dacă reveneam eventual peste cîteva zile ca să-i forțez mîna lui n. G., Raleigh-ul ar fi avut încî cîteva răni deschise. Ar fi fost mai ieftin, dar mai prost. După mirosul meu al pieței, ăsta-i un cadru care, cu tot ce e pe el și cu lucrătura aia, merita vreo 50 euro. Îți dai seama că, știind asta, mi-am dorit foarte tare să-l salvez :)
RăspundețiȘtergereAha, vrei și tu un ornament de Crăciun ? :)) Mă gîndeam să-l pun pe o biclă de firmă obscură pe care să o Gazelle-izez, începînd cu emblema și terminînd cu angrenajul. Am deja un plan cu o biclă de formă clasică olandeză, gen bărcuță, "bicla bunicii". Dar, dacă vrei așa ceva, o să te am în vedere. Poate vînd toată bicla Gazelle-izată :)
RăspundețiȘtergeresuna tare ... sa ma ti la curent :D
RăspundețiȘtergerema gandeam la un angrenaj mai decorativ pentru grand tourist :D .. ca tot o arde ostentativ asa ... cu gazelle pride all over :)
in general mi-e cam frica de angrenajele astea vechi care se prind de axul pedalier cu surub d-ala tesit ... imi scapa denumirea tehnica :D
da m-am obisnuit sa-i fac toate capriciile gt-ului si daca insista o sa-i gasesc pana la urma si un angrenaj pe filmul asta
sa pui pe blog noul proiect ... sa urmarim toti etapele gazellificarii (nice word :D)
E vorba de prindere pe "pană". E un sistem vechi și păcătos, un coșmar la depanat. Și e foarte greu de găsit un ax nou și bun pentru prindere pe pană, pentru că chiar și angrenajele mai recente pe bile au ax cu prindere pe pătrat.
RăspundețiȘtergereDacă "rîșnești" mult la GT și reușești să-i scoți cuvetele de la pedalier, în locul tău i-aș pune un monobloc, adică aș sacrifica fasonul pentru durabilitate. Nu recomand sistemul cu prindere pe pană decît la bicle ținute mai mult de amorul artei :)
Pe lîngă atîta hecatombă Peugeot, uite aici și un Peugeot fericit :)
RăspundețiȘtergerehttp://bicicletariadeacasa.blogspot.com/2011/03/monsieur-peugeot.html
tare ... ti-am zis eu mai demult ca ar trebui sa incerci si ceva mai subtire si mai sportiv ... e un prim pas :D
RăspundețiȘtergereurmatorul pas e o cursiera italiana pur sange :D ... daca-ti iese-n cale vreo d-asta legendara...cult status & all that ... gen masi, cinelli, de rosa ... sa nu o lasi sa treaca mai departe:D ... mai ales daca e la un pret decent
revenind la peugeot imi place f mult garnitura de piese frantuzesti :D ... de la pedalele lyotard pana la ghidonul phillipe (am tot zis de-a lungul timpului ca am o slabiciune pentru cercuri mavic, frane mafac si alte bunatati din hexagon) :D
cred ca o sa faca o pereche grovaza cu raleigh-ul ala de dama :)
ps. de cate ori vad un peugeot frumos ma gandesc ca poate era mai bine sa fi pastrat eu comoara asta :D
http://bikeblogbucuresti.blogspot.com/2010/11/velo-manifique.html
da ma mai gandesc si ca daca astept cuminte pana la urma tot ma impiedic de un px10 care ma asteapta rabdator prin cine stie ce pod prafuit
pps ... in fanteziile mele cele mai secrete am un noroc uluitor si gasesc un rene herse ... in mint condition ... pastrat cu sfintenie de un cicloturist batran si mustacios ... cu toate piesele originale perfect funcionale :D
Că tot zici de ceva "subțire și sportiv", am o Gazelle Olympia Race cu cadrul în stare acceptabilă, dar cu roțile praf - jantele sînt terminate și roțile trebuie refăcute cu jante și spițe noi. Cadrul e exact ca ăsta, inclusiv culoarea:
RăspundețiȘtergerehttp://www.flickr.com/photos/nmarse/4036447607/
Cît despre Peugeot-ul ăla verde, e clar, dacă te ținea buzunarul trebuia să-l păstrezi. E foarte fain și mai ales întreg. Parcă farul e nou, dar puteai găsi unul vechi prim cimitirul de la nea Gelu.
Să știi că nu-i vorba de Raleigh-ul ăla de la nea Gelu, cadrul ăla stă în cui și așteaptă. N-am nici timp și nici cu ce să-l aranjez. Cred că avea doar 3 pinioane, după îngustimea furcii din spate și cursa schimbătorului. Oricum butucii cu 5 pinioane pe care-i am nu intră.
E vorba de o altă Miss Raleigh, probabil ceva mai tînără decît doamna Raleigh de la n. Gelu, completă și în stare foarte bună, cu foarte puține zgîrieturi, de culoare auriu-sidefat, cu apărătoare de lanț din tablă, cu jante superbe van Schothorst foarte subțiri (cred că-s pe baieuri), care s-a salvat ținîndu-se de mînă cu musiu Peugeot :) Și amîndoi au aceeași talie - 57cm. Ar fi fost cam nasol ca dumnealui să fie mai scund :)
Încă nu pot să o scot pe afară că roțile stau pe jantă și trebuie să-i iau cauceoace, dar deocamdată și buzunarul meu e pe jantă :)
buna!
RăspundețiȘtergeream trecut si eu pe la nea gelu sambata, pe 20 dar stransese toate biciletele. intr'adevar, cam mari preturile pe care mi le'a zis. am plecat cam dezamagita. ma gandeam ca ce rost ar avea sa le iau de acolo cand pot la fel de bine sa imi cumpar una, cu acelasi pret, de pe ciclop sau de pe cityclete.... sper sa negocieze...
incearca si la baietii astia
RăspundețiȘtergerehttp://bucuresti-ilfov.mercador.ro/oferta/gazelle-tourmalet-IDzCA.html
au mai multe olandeze de vanzare ... par biciclete cinstite la preturi ok
de multe ori d-aia insist sa fiu de fata cand aduc clienti noi la nea gelu ... cand ii trimit singuri apare ca prin minune o usoara crestere de preturi :D
daca ai gasit o bicicleta care-ti place mult de tot si simti ca e a ta eu zic sa insisti pana ajungeti la un pret rezonabil pentru toata lumea
ce bicla te interesa?
ps. ce este cityclete? :D
cityclete.ro.... un site...s'a deschis de curand si au sediul in spate la oar, piata revolutiei... am trecut pe la ei pentru ca era mai la indemana, pe nea gelu de'abia l'am gasit.
RăspundețiȘtergerenu am gasit una care sa imi placa mult de tot pentru ca era sambata, el nu parea prea dispus sa cotrobaie prin toate bicicletele si cand mi'a spus preturile mi'a cam pierit din enntuziasm. si era si cam drojdit, zic eu :D
oricum, o sa mai trec pe acolo
:D inteleg ce zici :D
RăspundețiȘtergeree tare ca de bine de rau ai de unde alege ... adica sunt cateva locuri pe unde gasesti olandeze second ok
asa ca idee pot sa-ti zic ca rivelul din postul asta costa cam 4,5 mil si multicycle in jur de 6 (da cred ca pentru multicycle am gasit o pereche potrivita) ... asa in mare ar trebui sa gasesti ceva mai mult decat decent pe la vreo 5 mil
cam ce bicicleta ai vrea? mai sportiva/mai relaxata? ... mai vintage/mai moderna? ... loop sau mixte? ... vreo preferinta ceva?
Dacă m-ai întreba pe mine de biclă aș vrea acum ți-aș zice că asta
RăspundețiȘtergerehttp://www.okazii.ro/catalog/53497573/bicicleta-vintege-clasica-de-dama-anii-50-bauer-originala.html
:D foarte tare ... la tine e ceva mai simplu ca stii exact ce iti doresti :)
RăspundețiȘtergeresunt tari cadrele astea swan ... si in general sunt foarte tari bicicletele astea vechi:D
are si andrei un wanderer care-mi place la maxim
http://bikeswing.blogspot.com/2010/10/wanderer.html
acum arata absolut spectaculos
http://www.facebook.com/album.php?aid=55799&id=100000147903142
da cred ca sunt genul de biciclete care ne incanta mai mult pe noi ...gen astia usor obsedati :D ... nu stiu cum s-ar impaca iulia de ex cu o bicla d-asta pe post de everydaybike
chiar si asa, cel mai probabil as cumpara bauer-ul de pe ocazii daca as avea acum niste bani de spart pe capricii de genul asta :D .. e o piesa de decor minunata
Eu ți-am mai zis că astea nu pot fi tratate ca bicle de zi cu zi. Ar fi și ireverențios față de ele, după atîția ani de muncă grea, să le biciuiești în continuare pe străzi. Pentru tăvăleală există alte bicle, mai sprintene, care-ți oferă iuțeala pe care băbuțele nu pot (și nici nu ar fi putut vreodată) să ți-o ofere.
RăspundețiȘtergerePe venerabile le scoți la aer cînd și cînd, cînd vrei să trăiești senzații "mai altfel" :)
eu ma gandeam mai mult la iulia :D ... e o bicla putin prea mare/prea grea/prea veche pentru ea :D
RăspundețiȘtergered-aia zic ca ar fi mai mult o jucarie-n plus pentru mine :)
cat despre muzeu versus utilizare frecventa ti-am zis ca eu sunt pe filmul cu folositul intens :)
cea mai veche bicla a mea e jacques anquetil ... de prin 50-60 ... si de 3 ani incoace il calaresc in tot felul de conditii ... si e un cadru destul de subtirel
a suportat saracul tot ... gropi, borduri, drumuri de tara ... orice
a stat in ploaie ... a mers de cateva ori si prin zapada
a fost pe rand cursiera, ssp, fixa, light tourer ... daca ma enervez il fac si un fel ce ciclocross retro :D
e printre cele mai importante criterii cand imi iau biciclete vechi ... sa mai aiba viata in ele .. si sa facem impreuna cateva mii bune de km fara griji
doar asa salvezi o bicicleta pana la capat ... cand o aduci inapoi pe strada :D
E clar că avem optici diferite față de vechituri. Eu le privesc ca pe niște piese de colecție. Pentru folosit intens am bidivii destui :)
RăspundețiȘtergereCu ce-mi zici tu despre cadrul J.A. nu mă contrazici, de fapt, pentru că e vorba doar de un cadru care a suportat diferite echipări și utilizări. Și cadrul ăla de Raleigh luat de mine de la nea Gelu cam tot asta va păți: va primi roți și va fi aruncat în stradă, la biciuit :) Eu ziceam de bicle complete, cu roți, transmisii etc. originale sau măcar din aceeași epocă. Cum e cazul olandezelor voastre verzi 70-iste (apropo, sînt curios ce marcaj/datare au ale voastre pe butucii S.A., poate pui și pe blog).
Am luat bicle moarte, ca Union Vederlicht, EMPO sau Gazelle Art Nouveau (asta de așteaptă acum să mă ocup de ea), care nu mai mișcau aproape sau chiar deloc, dar le-am reanimat. Da, și eu asta consider, că sînt salvate cînd pot coborî din nou în stradă, dar eu vreau să rămînă vii și întregi și peste (zeci de) ani :)
baravusul iuliei e din 76 (8/76)...si se descurca minunat pe post de bicla de zi cu zi
RăspundețiȘtergeresi-a petrecut toata iarna afara,in ploaie si zapada ...si acum cand a venit primavara si s-a reintalnit cu iulia era ca nou...n-a avut nevoie nici macar sa-i umflu rotile...nu mi-a venit sa cred:)
gt-ul nu mai are rotile originale... aia de pe spate e marcata cu 6/82 ... deci e cu vreo 2 luni mai mare decat mine :D
sprintul nu stiu exact din ce an e....da asa din ce am vazut pe net tot pe=acolo se invarte ... sfarsitul anilor 70-inceputul anilor 80... nu prea conteaa la sprint ca e de tavaleala ca sa zic asa :D
Cam la ce greutate ar rezista o bicicletă cu cadru similar peugeot-ului verde de mai sus? M-ar interesa ceva de genul pentru mers la muncă, dar pare cam fragilă şi, la cele puţin peste 100 de kg ale mele, mi-e frică să nu rup cadrul, angrenajul sau să îndoi roţile on a daily basis. :))
RăspundețiȘtergereparerea mea e ca esti safe : .. mai ales daca-ti faci niste roti sanatoase ... si-ti iei o sa potrivita
RăspundețiȘtergereeu acum am in jur de 80 ... da intr-o perioada ma apropiasem scandalos de mult de suta ... si pe vremea aia foloseam un cadru ceva mai sportiv (mai subtire si mai usor) decat peugeot-urile astea (jaques anquetil si de rosa in caz ca esti familiarizat cu biclele de pe-aici)
daca gasesti un meserias de incredere care sa-ti faca rotile si sa asambleze bicicleta eu zic ca nu o sa ai nici un fel de problema ... poti sa mai pui si 10-15 kile de bagaje in caz ca te tenteaza filmul cu touring-ul;)
Ah, cool, mersi pentru sfaturi.
RăspundețiȘtergereÎţi urmăresc blogul de ceva vreme, aşa că ştiu de Jaques Anquetil şi de De Rosa. Sunt extrem de frumoase, dar parcă mai pe gustul meu ar fi ceva de genul kildemoes-ului, batavus-ului roşu sau al peugeot-ului verde, cel pe care ai avut norocul să-l găseşti într-o stare excepţională (şi, culmea, cadrul verde de mai sus ar fi chiar pe mărimea mea).
Ideea e că aş vrea să pot lăsa mtb-ul pentru...mtb-uit, iar pentru oraş sau pentru plecat la ture lungi pe asfalt să folosesc ceva mai simpluţ, eventual şi cu un portbagaj pe care să-mi pot pune rucsacul sau cumpărăturile.
Dar, oricum, astea-s planuri de viitor, pentru că momentan nu-mi permit încă o bicicletă. A man can only dream. :))
am inteles .. deci vrei ceva mai city-sport/light touring
RăspundețiȘtergeree f potrivit cadrul ala verde ... si sunt aproape sigur ca am mai vazut la gelu inca unul ... tot verde ... cu aceleasi mufe ... cam aceeasi marime ... doar ca intr-o stare mult mai buna
poate reusesti sa treci pe acolo sa le vezi live ... ca e fun sa incepi un proiect d-asta
iti iei un cadru frumos la inceput .... dupa aia vanezi o pereche de roti si un angrenaj ... o faci ssp la inceput ca sa o pui pe roti ... intre timp faci rost si de niste schimbatoare ... si tot asa
iti faci de lucru cateva luni :) ... si chiar daca nu iesi neaparat mai ieftin ... macar dai banii in transe .. si iese bicla fix cum vrei tu
Dap, e bună ideea, dar, din nou, acum nu e cel mai potrivit moment pentru a mă apuca de proiect.
RăspundețiȘtergereOricum, n-am nici cea mai vagă idee unde e 'nea Gelu, poţi să-mi dai ceva indicii?
Uite-o și pe Miss Goldie de care-ți ziceam :)
RăspundețiȘtergerehttp://bicicletariadeacasa.blogspot.com/2011/04/goldie-raleigh-grand-prix.html
Multumesc, multumesc ca ai avut un gand la mine, apropo de cadrul acela de Peugeot! N-am fost pe faza, dar nu-mi pare rau, ieri mi-am luat un Gitane Interclub din 1977, echipta "toute francaise": cadru Durifort, schimbatoare Huret Challenger, Mafac Sport, butuci Normandy.... Cabluri, schimbatoare, port bidon - totul e prins cu coliere semnate Huret!.
RăspundețiȘtergereFoarte faina, numai ca orbit de dragoste n-am remarcat ca roata spate e pentru baieu.
Asa ca acum mde ales:
- ori ii caut o roata pentru clincher, tot cu 5 viteze, dar cam greu de gasit in stare buna
- ori o pregatesc pentru primul meu "fixed". Si aici am nevoie de un sfat: singurul butuc fix pe care l-am gasit e acesta http://emmeduesport.ro/product_info.php?cPath=119_127_43&products_id=1375
(Novatec)
Merita?
tare :D ... gitane interclub ... soundz like a nice rando .... imi place imbinarea aia dintre chain stay si seat stay .... treaba asta http://velospace.org/node/31900
RăspundețiȘtergeresi e tare ca e pe frantuzeala asza :D ... si eu trec printr-o perioada francofila ... m-am apucat sa-l refac pe jaques ... am pus un schimbator huret pe batavus ... si un butuc maillard helicomatic ... am balconul plin de mafac si philippe guidons si mavic si atax :D
legat de roata aia spate
- daca butucul si grupul de pinioane sunt ok eu zic ca se merita sa desfaci roata si sa schimbi doar cercul ... pui un d-asta pentru demontabile si gata
- butucul ala novatec mi se pare decent ... adica e chiar ok la banii astia ... rulmenti japonezi & all that ... nush cat sunt de rezistenti ... mi-am luat si eu unul acum ceva timp da inca n-am facut o roata in jurul lui :D
http://bikeblogbucuresti.blogspot.com/2011/02/spring-fixation.html
l-am luat tot de la emmedue ... au fost ok cu livrarea & stuff dar mi se pare usor stupid ca nu au si pinioane pentru butucii astia ... adica daca tot te apuci sa vinzi butuci de velodrom mi se pare normal sa ai pe stoc si pinioane de velodrom ... ma rog ... poti sa comanzi de afara pinioanele ... da asa incepi sa te gandesti ca poate mai bine iei si butucii tot de afara :D
ps .... daca zici ca bicla arata bine si e in piesele ei originale ... si sunt functionale toate ... nu mai bine o pastrezi pe filmul ei? ... ca pana la urma tot o sa-ti cada-n mana si un cadru gol ... gata sa fie fixat
e usor trist daca stai sa te gandesti cate biciclete minunate de touring, cate cursiere senzationale si cate citybike-uri cinstite s-au transformat cu forta in fixe hipsteresti in ultimii ani :D
Exact, la asta ma gandesc si eu, nu merita stricata o bicicleta buna pentru....
RăspundețiȘtergereDe fapt, e a doua bicicleta cumparata cu gandul sa o fac fixed (totul a plecat cand am vazut, acum mult timp, De Rosa ta) si pe care nu ma lasa sufletul sa o "stric".
De fapt, daca ma gandesc mai bine, la fixed ma atrage minimalismul, nu legatura fixa intre pedala si roata. DEci, imi palce imaginea lor, nu mecanica lor! Or, la cursierele astea vechi, minimalismul este prezent.
Aproape sigur ca o sa las Gitane-ul asa, cu o singura modificare:o pipa mai scurta si un ghidon drept/bulhorn "facut acasa" sau ceva mai "mustacios".
In cazul in care te hotarasti candva sa-ti vinzi de prin balcon, sunt interesat.
nu e neaparat ca o strici ... dar e pacat sa nu te bucuri de ea la potentialul maxim ... si sa nu o folosesti la treburile pentru care a fost facuta :)
RăspundețiȘtergereeu am facut de rosa fixa pentru ca am cumparat cadrul gol ... si nu am mai avut bani pentru un grup pe masura cadrului :D (pana la urma tot o sa fac rost de un grup super record vintage ... complet si daca se poate chiar nos ... ca sa fie fantezie pana la capat)
da nu renunta nici la planul cu o fixa pe termen mediu si lung ... e un film aparte ... sunt niste jucarii f tari ... transmisia aia directa iti da un sentiment unic ... o arzi mult mai conectat cu bicla
plus ca toamna si iarna cand tre sa mergi prin tot felul de noroaie si zapezi esti mai in control pe o fixa ... si e si mai simpla/rezistenta/usor de intretinut ...da tre sa te rupi de imaginea aia de fixa cooleana si minimalista .... unele "accesorii" sunt chiar utile (aparatori, portbagaj, cric, lumini ...poate chiar si frane daca nu ti-e frica sa o arzi uncool :D)
in saptamanile care urmeaza o sa pun iar pe roti cadrul jaques anquetil ... cu un setup nou ... o sa fie o fixa oarecum atipica (cu aparatori, portbagaj, frane) ... un fel de pashley clubman cu transmisie fixa ... sunt curios cat o sa stea asa
momentan am vreo 3 cadre pentru care imi trebuie piese sa le fac biciclete ... asa ca nu prea stiu daca am ceva de vanzare ... da cand mai termin cu ele o sa-mi dau seama mai bine ... te anunt
pipa cred ca pot sa-ti fac rost cam oricand ... da mai intai mergi pe ea asa cum e ... ca dupa cateva sute de km o sa-ti dai seama mult mai bine ce vrei sa schimbi .... si cu ce
tinem legatura .... sa-i faci niste poze frumoase sa o vedem si noi ... distractie placuta impreuna ... nici nu puteai sa alegi o perioada mai buna sa-ti iei o bicla de alergat :D ... daca pui niste portbagaje pe ea poti sa o scoti si la putin touring
si eu am aceeasi fixatie cu cadrele mufate. si totusi, am mers la risc, am luat multicycle-ul ala si nu imi pare rau deloc. comoda, sprintena, user friendly...tot ce vrei:D ultima oara m-am simtit asa cind m-am suit din dacie in mercedes:D geniala trotineta
RăspundețiȘtergeremulticycle-ul din postul asta ? ... great bike
RăspundețiȘtergeremi-a placut foarte mult cum merge
cam toate biclele multicycle pe care le-am gasit pe la nea gelu au fost biciclete pe cinste :)
yup, fix asta :P si nici ca m-am mai dat jos de pe ea de atunci. hoinaresc aiurea in fiecare seara...fara nici o tinta, doar de dragul de a merge cu bicicleta:) nici cind eram mic nu am fost vreodata atit de incantat de ceva cum sint de trotineta asta.
RăspundețiȘtergerece tare ... stiu exact ce zici ... cu bucuria nemaivazuta pe care ti-o poate provoca bicicleta perfecta :D ... ar fi tare sa-si gaseasca toate bicicletele cate un uman care sa se bucure de ele in fiecare zi :)
RăspundețiȘtergeresi eu ma plimb asa fara rost de cate ori am timp/chef ... las bicicleta sa stabileasca drumul si sa ma aduca inapoi acasa :)
care stie adresa lui nea gelu,vreau sa ii fac si eu o vizita.
RăspundețiȘtergeremultumesc
Nea GELU str. Brailita Nr. 52 in sectorul 3,
RăspundețiȘtergere