vineri, 22 aprilie 2011

stage 3 - the proper bike

so ... batavus sprint ... la a treia intruchipare ... poate chiar ultima ... am inceput sa ma plictisesc pana si eu sa tot schimb piese la nesfarsit ... acum au mai ramas doar cateva lucruri de reglat ... some dial-in to do ... si gata ... ramane asa forever ... cel mult ii mai schimb odata angrenajul ... un prieten f generos ne-a facut cadou un angrenaj simplex de prin anii 50 or smth asa ca trebuie sa-l incerc sa vad cum se leaga toata treaba

pentru cine nu se cunoaste cu sprintul o sa fac o mica recapitulare ... cand ne-am intalnit arata asa ... facut pe genunchi cu ce piese am avut la indemana arata asa ... cand a inceput sa devina o bicicleta cat de cat serioasa o ardea cam asa ... si acum zice ca s-a maturizat cat de cat si a inceput sa-si faca o idee clara despre ce vrea sa se faca atunci cand o sa creasca mare ... vrea sa fie o bicicleta agila de oras ... cu pretentii de light tourer :D
mie unul imi placea destul de mult ultima varianta ... imi plac transmisiile simple si chiar cred ca iesise un commuter pe cinste ... doar ca oricat de mult as vrea sa ma consider navetist nu pot sa ignor faptul ca sunt somer de o gramada de timp :D ... deci nu prea am o naveta zilnica ... de unde se intelege ca nu prea am nevoie de un commuter dedicat :D

initial am vrut sa listez cu liniutza totate schimbarile pe care le-am facut de la ultima varianta ... doar ca risc sa o dau in vorbarie d-aia proasta cu pretentii de presudocolectionar ratat :D ... sau intr-un delir incoerent de maniac obsedat :D

principala noutate e ca am depasit momentul ssp sau fixa si m-am resemnat cu gandul ca bicicletele serioase au viteze ... multiple ... asa ca a aparut o transmisie 1x6 cu schimbator huret, maneta simplex, butuc maillard helicomatic (probabil cel mai detestat butuc din istoria ciclismului :D), pinioane pe 6 randuri, angrenaj simplu sakae

de asemena am schimbat roata fatza cu una mai mare si cu butuc sturmey archer cu frana inclusa ... in felul asta am scapat si de golul ala care ramanea sub aparatoare si de frana pe janta

in rest maruntisuri ... farul de plastic a fost inlocuit cu unul de metal ... cu lentila de sticla ... putin ruginit ... oldskul :D
pedale noi, portbgaj nou, aspiratii la touring :D
am schimbat si incaltarile .. de la schvalbe marathon plus de 28x622 am trecut la schwalbe land cruiser de 35x622 (pe fatza am tot un schwalbe ... hs nustiucum de 32x630)















4 comentarii:

  1. SAlutare!

    Poti te rog sa-mi spui ce spatiu avea Batavusul in "furca spate"? Cred ca ai spus undeva ca avea intial cinci viteze si, zic eu, 120mm.

    Si acum ma intreb, butucul Maillard cu 6 viteze, ce dimensiune (O.L.D.) are? NU 126mm? A incaput la fix sau ai fortat putin?
    Mulotumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. salut ... o sa masor zilele astea si-ti zic exact

    din cate tin eu minte roata originala avea 5 pinioane ... si eu inclin tot spre 120 mm

    pe net am gasit ca butucii astia helicomatic au fost produsi pe 2 standarde ... 122 mm si 126 mm

    cert e ca noua roata (asta cu maillard-ul) a intrat fara nici un fel de problema ... poate era d-asta de 122 ... poate a mai scos razvan vreo saiba/distantier cand a montat-o ... sau poate nu e chiar asa mare panica si te joci destul de lejer cu diferente de cativa mm ... nush ce sa zic

    revin cu cifre exacte cand gasesc o ruleta d-aia sau alt instrument de masurat :D

    oricum cred ca helicomaticul e doar o solutie temporara (asa s-a nimerit sa gasesc roata ... made in france ... cerc rigida si butuc maillard)
    ca am inteles ca sunt aproape imposibil de desfacut ... au nevoie de o cheie speciala pt ca au lockringul atipic, pinioanele sunt altfel, distantierele sunt altfel ... pana si bilele din ei sunt mai mici decat alea standard ... o sa-l folosesc cat de mult pot pana incepe sa dea semne de oboseala si dupa aia, in loc sa ma enervez incercand sa-i fac revizia, il inlocuiesc cu un 105 de incredere si total serviceable , care asteapta deja in cutia cu piese :)

    ps. nu stiu daca e de la vremea asta frumoasa sau mi-ai facut tu pofta cu gitane-ul de care ziceai ... da cre ca-mi iau si eu o cursiera d-asta din anii 70 ... si mult timp am crezut ca nici nu-mi plac cursierele ... o ard cam bike curious in ultima vreme ... mi-e teama ca daca s-ar ivi ocazia as incerca si un recumbent trike sau o oroare d-aia de triatlon gen cervelo p3... sper totusi sa nu fac asta niciodata :D

    RăspundețiȘtergere
  3. la Helicomatic, lockringul acela care cere cheie speciala se popate desface cu mana, daca dai cu putin WD40. Si eu m-am speriat la inceput, dar cand am pus mana pe el, efectiv a alunecat in cateva secunde apoi pinioanelea u iesit imeediat. Asta era si ideea de baza a Helicomaticului: schimbi pinioanele in cateva secunde, fara chei bizare si grele, fara sa apesi cu forta, fara sa schimbi roata.

    Oricum, e buna informatia asta cu Helicomatic in 122mm, poate gasesc mai usor.

    Ma enervez ca pana acum 2-3 luni, erau pe diverse forumuri, la vanzare, roti vechi, pe filet, cu 5 sau 6 viteze, air acum, nimic. Ici colo cate ceva pentru baieu, dar la preturi "colosale" incat parca mai bine cumperi o bicicleta SH decat o roata!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. e periculoasa treaba cu sh-urile eu deja am componente cat inca pt o bicicleta si iti zic ha mai am nevoie de.. si ajungi sa cumperi inca alte piese de care n-ai nevoie pt ca altfel nu merge astia care vand doar piese vor sa faca bijnita

    RăspundețiȘtergere