miercuri, 9 septembrie 2009

cicloturism

we trecut am fost intr-o plimbare fff dragutza pana la comana ... la vreo 40 de km de bucuresti

a fost prima plimbare in afara bucurestiului ... cel mai lung drum facut impreuna cu iulia .... prima data cand am mers pe un DN (cu tiruri trecand la juma de metru de noi) ... prima plecare cu bagaje si cort pe bicicleta ... o gramada de premiere

am plecat din dristor pe la 4 si pana la iesirea din oras am avut urmatoarea ruta:

dristor - vacaresti- berceni - sura mare - piata progresu - iesire din bucuresti (cam o ora de biciclit urban)

am ramas f placut surprins de schimbarile petrecute prin zona pe la piata progresu .... am stat o vreme in zona aia .. acum vreo 4 ani .. era sinistru ... acum numai gazon, bancute dragute la toate blocurile, locuri de joaca ... si mai ales soseaua refacuta si largita .... una peste alta bucata asta de drum a fost mai ok decat ma asteptam

dupa iesirea din bucuresti au urmat vreo 10-15 km mai naspa pe dn-ul ala .. trafic destul de intens ... cateva animale moarte pe marginea drumului, camioane, banda de siguranta absolut inutilizabila ... iulia a fost un mic erou ca nu s-a plans deloc pe bucata asta ... jilava, 1 decembrie, adunatii copaceni

la adunatii astia am facut stanga la un sens giratoriu si am schimbat total filmul ... am intrat pe o sosea dragutza, destul de ok asfaltata si aproape lipsita de masini.

dupa adunatii copaceni au mai urmat cateva sate pe care nu prea le-am retinut (varlaam, morosesti .. ceva de genul) si dupa inca vreo 15 km (mult mai relaxati decat primii 15) am ajuns la gradistea unde am gasit tractorul asta minunat :D

de la gradistea am mai avut vreo 6 km pana la comana ... sunt indicatoare .. a fost destul de usor sa ne orientam

pe langa semnele care ne anuntau ca am ajuns intr-un parc national si ca avem toate sansele sa ne minunam de diverse animale si animalutze am mai gasit in comana o mica fantana arteziana cu niste banci si cativa metri patrati de gazon ... cand am mai pus si bicicletele acolo deja parea un loc din alt film :)
in afara de bancutele astea nu prea am gasit alt loc primitor in Comana :) .. era o pensiune numita inspirat "casa comana" (despre care gasisem chestii ok pe net) dar oamenii de acolo au fost total neprietenosi ... si rurali asa ... nici nu zici ca erau prestatori de servicii in turism ....aveau toata pensiunea inchiriata pentru o nunta ceva si comunicau asta in cel mai naspa mod posibil ...noroc ca zona e muuuult mai frumoasa si primitoare decat oamenii care o locuiesc

a doua noapte (sambata spre duminica) a adus cu ea o ploaie torentiala care ne-a cam futut filmul la toti ... a inceput pe la 2-3 noaptea si a tinut pana s-a luminat ... si dupa aia in reprize tot restul zilei
corturi ude, drumuri forestiere pline de noroi, un inceput de panica, foame, mai nimic de fumat .... cam astea au fost principalele repere in dimineata de duminica :)
pana la urma am reusit sa ne mobilizam ... am iesit din padure pe langa biciclete ca era noroiul prea mare ... si odata ajunsi la asfalt am pedalat pana in comana unde ne-am asezat pe aceleasi bancutze langa fantana arteziana si am inceput sa sunam potentiali salvatori care sa vina cu masina sa ne duca acasa .. si pe noi si bicicletele :)