duminică, 7 februarie 2010

retro brakes

Weinmann Semi Automatic Centre pull
oarecum pe acelasi film cu minunatele campagnolo delta .... mai modeste totusi, un termen mai bun de comparatie ar fi modolo kronos
din ce am gasit pe net au atins popularitatea maxima pe la mijlocul anilor 80

nu sunt cele mai eficiente frane din lume (bit of an understatement :D ) dar arata intr-un fel anume :D
se potrivesc f bine pe cadre subtirele si elegante si le-as recomanda pt biciclete fixe ca pas intermediar spre renuntarea la frane (la modul ca oricum nu sunt f eficiente si mai ales daca ai doar una singura pe fatza esti nevoit sa inveti incet incet sa franezi cu picioarele ... dar ai totusi un mic ajutor si de la frana de mana .. plus ca e mica si discreta si nu afecteaza estetica bicicletei)

pot fi folosite ca set fata /spate dar si ca doua frane fata (ambele au surubul de prindere suficient de lung pentru furca fata) ... dupa cum se observa si in poze una e neagra si una argintie
daca le vrea cineva sa dea un semn ... pretul e cam 100 de lei
mafac racer - mafac center-pull brakes
"Mafac centerpulls were widely considered the finest brakes available from the 1950's through the late 1960s, when Campagnolo started making brakes. Probably more Tours de France have been won by bicycles using Mafac brakes than any other brand, except Campagnolo.
Many cyclists and collectors who came of age after Mafac's glory days sneer at these brakes, because they mainly associate them with low-end bike-boom 10 speeds, but they are wrong to do so.

Mafac brakes are light and powerful, reliable and effective. The worst thing that you can say about them is that they are prone to squealing" .... Sheldon Brown are un intreg articol despre ele

o sa le folosesc pentru cadrul jacques anquetil care avand o varsta considerabila are furcile ceva mai inalte si nu accepta frane d-astea moderne de cursiera (care au bratele prea scurte)
pe langa faptul ca am o slabiciune pentru franele demodate au si avantajul ca se potrivesc de minune cu cadrul respectiv (care are un nou setup pentru 2010 :) ... ii fac poze dupa ce mai trec zapezile astea)
de asemenea tre sa precizez ca sunt mult mai eficiente decat par ... dezvolta o forta de franare comparabila cu niste frane canti
un alt avantaj ar fi ca accepta anvelope destul de mari .. am pus si cauciucuri de treking de 700x37
am avut norocul sa le cumpar de la un adevarat pasionat asa ca am toate saibele si suruburile originale :D .... inclusiv manete aero cu glugile de cauciuc originale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu