sâmbătă, 23 iulie 2011

nea gelu on speed

am tot zis sa o las mai moale cu nea gelu ... for some reason omu' a ajuns la convigerea (absurda si ridicola:D) ca ma imbogatesc de pe urma fiarelor care zac parasite prin magaziile lui ;) ... si a inceput sa cam umfle preturile intr-un mod usor nesimtit :) ... cred ca e de la prea multa reclama ... care i-a adus prea multi clienti ... si a incurajat prea multa lacomie

sau poate e doar o etapa mai proasta prin care trece mosul ... gen de la caldura & stuff, sau poate trec eu printr-o perioada mai dubioasa, sau pur si simplu comunicam noi mai naspa in ultima vreme :D ... anywayz, bicicletele nu au nici o vina, asa ca, desi trec mai rar pe acolo, tot imi iau la mine si aparatul foto, in caz ca gasesc ceva interesant

asa s-a intamplat si zilele trecute , cand , spre surpriza mea, am gasit un intreg lot de cursiere tari.cursierele sunt ca fructele de sezon, au perioada lor, si cel mai bine e sa te bucuri de ele la timpul potrivit ... cand e cald si frumos afara ... cand e turul frantei la televizor ... cand toate blogurile de profil sunt invadate de sportive vintage :D

sunt inca marcat de revelatia cu simplonul, asa ca sunt mult mai atent la cursierele care-mi ies in cale ...aproape ca imi sar in ochi si parca le inteleg mai bine, parca imi starnesc mai multe curiozitati, parca acum le vad pentru prima oara :D
plus ca nu prea aveam cum sa le ratez printre fiarele de la nea gelu ... majoritatea sunt biciclete de oras (sau resturi de biciclete de oras) ... asa ca o stiva de biciclete de curse iti sare in ochi imediat (ei bine da ... pana si bicicletele astea subtiri si fragile erau depozitate tot sub forma de gramada ... doar ca aveau gramada lor separata)

primul m-a strigat un cadru de colnago ... l-am vazut de la 50 de metri ... am facut zoom direct pe el ... era sa ma plezneasca o masina ca nu ma mai uitam pe unde merg si priveam hipnotizat spre frunzele alea de trifoi

dap ... printre trusele alea de scule desperecheate, printre niste mtb-uri distruse si un sputnik trist ... printre niste carpe murdare ... printre toate astea statea stingher un cadru de colonago master art deco ... mi-a implodat creierul cand l-am vazut :)
probabil s-a vazut instantaneu pe fata mea ca il doresc ... sau poate imi curgeau balele sau ceva ...cert e ca am fost informat imediat ca s-a vandut (parca am simtit si o urma de satisfactie rautacioasa dar e posibil sa fiu eu paranoic si usor obsedat de cadrul ala :D )
nea gelu zice ca l-a dat cu 14 mil or smth like that ... dar eu am auzit o vorba pe la baieti ca l-a dat cu 6-7 mil ... evident nu stia nimeni ce model de colnago este, cam care e valoarea lui reala ... detalii d-astea :)

imediat dupa ce am facut pozele astea am venit acasa, am schimbat bicicletele , si am iesit la o tura cu de rosa ... ca sa ma mai linistesc :D ... si ca sa-mi repet de 98794549648673857 ca sfanta treime italiana e formata din masi, cinelli si de rosa ... si ca pot sa-mi vad de viata mea si fara un colnago master :))
urmatoarea e o bicicleta despre care nu stiu mai nimic ... dar care imi place foarte mult
N-am gasit mai nimic pe net despre BALK ... probabil e un producator mic si exclusivist .. sau doar mic ... si necunoscut :)

Cert e ca bicicletaarata foarte bine, e clasica si eleganta(fara sa fie neaparat vitage), e usoara si rigida, e foarte atent finisata (mie-mi pare lucrata manual:D) si e echipata toata cu compoete campagolo de calitate.
Bag mana-n foc ca e o bicicleta mult mai smechera decat pare la prima vedere :D

next in line avem un peugeot f dragutz :)
imi place mult sigla asta de mai jos ... valentigney e orasul unde s-au pus bazele imperiului peugeot ...acolo au avut prima fabrica ... o parte a familiei peugeot inca locuieste in acea zona

imi place si cum e vopsita bicla ... alb perlat cu detalii portocalii si albastre :D ... decaluri discrete cu leul si cu made in france ... e simpatica foce o bicicleta mai "moderna" decat primele doua ... sau macar mai recenta ... cadrul nu este mufat, tevile sunt sudate si au profile si grosimi diferite
arata f bine si cu setup=ul asta dar pe mine personal nu m-a convins asa de tare in rolul de cursiera ... nu pare la fel de sportiva ca balk-ul de mai sus (care da impresia de viteza si cand sta pe loc ... fara sa ... si cu lantul cazut :D) ... cred ca s-ar potrivi mult mai bine rolului de bicla de touring sau bicla rapida de oras ... as fi curios sa-l vad cu niste gume mai groase, cu aparatori la roti si eventual un ghidon albatros :D
urmatoarea in ordinea preferintelor mele e o bicicleta concorde stelvio
concorde e un nume destul de celebru ... adevaratii pasionati inca isi amintesc echipa olandeza pdm-concorde (cunoscuta si sub numele de pdm-ultima) care a fost un fel de vedeta a marilor competitii de ciclism pe la sfarsitul anilor 80, inceputul anilor 90

down-tube-ul are profil hexagonal ... probabil pentru o rigiditate sporita a cadrului ... in perioada aia toti marii producatori experimentau cu metode de constructie noi, profile inovatoare, diametre variabile ale tevilor si alte artificii de genul asta
mai departe avem o koga- miyata ... o bicicleta olandeza cu traditie si cu o reputatie excelenta, mai ales pe segmentul de touring
arata destul de obosita dar sunt sigur ca mai are viata in ea ... are nevoie doar de putina atentie si de un uman numai al ei

ultimele pe lista sunt doua panasonic-uri destul de generice ... genul de bicicleta de sosea, modesta dar cinstita, care a invadat lumea prin anii 70-80 odata cu ultimul bike boom-ul din state





n-am mai intrebat de preturi pentru ca oricum as fi aflat niste preturi umflate zise asaaaaa cu jumatate de gura :D ... mai ales ca nici nu ma intereseaza cu cat se vand bicicletele astea ... m-as bucura doar sa-si gaseasca stapan si sa le vad pe strada
daca as avea bani in perioada asta as fi teribil de interesat de balk si de peugeot (si concorde ar fi o optiune serioasa dar e putin cam prea sportiva pentru mine ... cel mai mlt m-as bucura sa pot sa o cumpar si sa o dau cadou ... stiu si beneficiarul perfect pentru asa cadou) ... cred ca un pret intre 6 si 8 mil ar fi unul cat se poate de rezonabil ... ar fi chiar o okazie :)
pentru koga sau panasonic cred ca marja cea mai realista e 4-6 mil

voi ce parere aveti? :)

12 comentarii:

  1. Salut,
    Arată bine într-adevăr... Văd că s-a răzgândit Răzvan şi n-a mai luat Colnago... Mă gândeam că va vinde cadrul separat pentru că restul componentelor (în afară de roţi) erau super-uzate... Oricum, dacă l-a dat la 1400... poţi spune c-a dat super o lovitură... să nu uităm că la banii ăştia îţi iei un Colnago utilizabil de pe Ebay.it :)
    Pe de altă parte, văd că şi celelalte bicle au fost văduvite de părţile mai ok...

    RăspundețiȘtergere
  2. sut curios cu cat o sa vanda balk-ul ala .... si peugeot-ul ... sper sa se dea totusi cat mai repede ... e pacat de ele sa stea acolo degeaba :)

    pe de alta parte, daca raman nevadute pana la iarna sigur o sa scada pretul cosiderabil ... da nu stiu ce mai ramane din ele pana la iarna :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Fantoma lui nea Gelu mă urmărește și pe mine :) N-am mai trecut pe la el din iarnă, iar de atunci am stat de zeci de ori în cumpănă "să mă duc, să nu mă duc?". Nu m-am dus, pentru că știu sigur că nu aș rezista tetației de a salva ceva de acolo și aș lua de la gura copiilor ca să-i dau lui nea Gelu cît nu face bicla (sau cadrul de biclă).

    Și mă felicit pentru asta, iar de atunci am pescuit cîteva biciclete pe sprînceană cu prețuri la jumătate față de cît ar fi cerut nea Gelu pe ele. Chiar azi am înhățat o (semi)cursieră Raleigh foarte faină din 1985, adusă din Timișoara cu 450 de lei, pe care sînt convins că nea Gelu nu ar fi dat-o cu mai puțin de 700.

    Aspectul prețului la nea Gelu e cam așa: raportul preț/calitate rămîne constatnt în timp, chiar dacă prețul variază. Fiecare zi înseamnă noi răni pe corpul bietelor fiare :(

    După satisfacția pe care am avut-o azi, cred că vizitarea lui nea Gelu o să-mi iasă cu totul din cap și o să mă concentrez exclusiv pe pînda pe Net. Pentru cine vrea bicle nemțești sau austriace, semicursiere în stare acceptabilă spre bună și foarte bună, eu recomand Net-ul. Un exemplu:

    http://www.publi24.ro/anunturi/auto-moto-velo/biciclete/anunt/vand-cursiere/7b0964777c6a6757.html

    Raleigh-ul ăla tocmai a devenit al meu :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Apropo de Koga-Miyata, acum vreo 2 săptămîni s-a vîndut pe Okazii (în București) o cursieră Koga portocalie (culoarea clasică din anii 70-80, cum aveau și alte cursiere Union, Batavus etc.) cu linie Shimano arabesque, o frumusețe, destul de bine păstrată (cel puțin cît se vedea în poze), nici nu se compara cu cea pe care o prezinți aici, cu 500 de lei parcă. Iar apoi apare la vîzare doar cadrul pe ciclism.ro, cu 210 lei. M-a tentat foarte tare să o iau eu cînd era pe Okazii, iar mai apoi mă bătea gîndul să iau măcar cadrul de pe Ciclism, dar am fost chiar foarte prins și nu am avut timp pentru așa ceva.

    Așadar, pe Net cu răbdare poți prinde niște exemplare faine la prețuri rezonabile :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Oi fi eu țăcănit, dar "bicicleta Panasonic" mi se pare similar cu "aragazul Arctic" :))

    RăspundețiȘtergere
  6. mie imi sunt destul de clare avantajele netului ... sa nu uitam ca eu sunt ala care si-a luat moulton de pe okazii cu 250 de lei :D
    dar cunosc la fel de bine si dezavantajele online-ului ... cumperi mai mult o poza, nu stii nicioidata de la ce fel de om cumperi ... d-astea

    fata de nea gelu incerc sa pastrez o atitudine echilibrata ... chiar daca ma cam enerveaza in ultima vreme :) tot vreau sa-i mearga treaba ... m-am ales cu cateva biciclete spectaculoase in ultimii doi ani ... si am o gramada de prieteni care si-au luat de la el biciclete recomandate de mine ... biciclete pe care le iubesc si care le-au schimbat vietile :D ... asa ca mosul mi9-e oarecum simpatic in continuare :) ... doar ca im i pare rau cand il vad ca se lacomeste la bani

    plus ca sesisez destul de repede diferenta dintre un colnago master si o semicursiera puch :D ... si as vrea sa vad bicicletele de mai sus pe strada cat mai repede pentru ca sunt niste bicle deosebite (mai ales primele 4):D ... e nevoie doar de o ajustare de preturi :)

    felicitari pentru noul raleigh ... observ ca ai intrat in sfarsit in perioada bicicletelor sport ... gazela rosie e fermecatoare :)

    suna bine koga aia la 500 de lei ... trebuia sa profiti de okazie ... eu am vazut-o la 700 si tot mi s-a parut un pret ok http://www.okazii.ro/catalog/56437903/vand-cursiera-koga-miyata.html
    la 500 am vazut gents tourer-ul asta
    http://www.okazii.ro/catalog/54919195/cursiera-koga-miyata-cadru-de-61-cm.html
    care la fel a fost o okazie f buna ... o adevarata bicla de touring :)

    ideeae ca se gasesc in continuare biciclete smechere ... tre doar sa avem grija sa nu ne entuziasmam prea tare si sa patim mai mult decat e cazul :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Nici nu se pune problema să iei pe nevăzutelea, decît dacă accepți riscul să pierzi banii. Dacă ai puțini nu prea îți permiți așa ceva. O singură dată am luat prin curier, în rest am făcut pe dracu în patru să văd bicicleta înainte. Raleigh-ul mi-a fost adus la București fără obligația prealabilă de a-l cumpăra. L-am văzut, mi-a plăcut și l-am luat :)

    Koga de care ți-am zis a fost, într-adevăr, pusă pe Okazii cu 700 de lei, dar am dedus că s-a dat cu 500 pentru că a oferit cineva 500 pe loc și apoi anunțul a dispărut. S-ar putea să mă înșel, dar e așa cum zici, merita chiar și 700 dacă era în stare bună. Avea o culoare și o echipare grozavă. Acum e bucăți :(

    Știu și Koga aia cu cadru de 61, faină și ea, a stat ceva timp pe Ciclism.ro cu 600 de lei și nu a avut cumpărător, cred că mărimea cadrului a fost de vină.

    Din partea mea, să-i meargă treaba lui nea Gelu, dar să se gîndească și la integritatea minunățiilor ălora, nu numai la gologani. Dacă tot cere un car de bani pe ele, măcar să se poarte cu grijă cu ele și să nu le trîntească de parcă ar fi bușteni. Cînd văd cum stau biclele și cadrele alea (am văzut cadrele de Peugeot pozate de tine) trîntite direct pe asfalt belindu-și vopseaua, mi se rupe sufletul.

    P.S. De cînd am cursierele merg doar pe ele. Întîi pe madam Peugeot de Monaco, iar acum aproape exclusiv pe Gazelle Olympia :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Pana acum o luna asteptam cu sufletul la gura sa mai pui poze de la faimosul nea Gelu. Si preturile mi se pareau acceptabile după negociere.
    Intre timp, am facut o vizita la Paris, care e plin de biciclete de
    genul celor de la nea Gelu, multe abandonate,adica legate de vreun gard dar fara roti sau fara sa. Furate de unul care avea nevoie de ele.
    Valoarea lor e extrem de mica, nimeni nu-si bate capul sa le puna pise noi sau ghidolina, merg cu ele pana cedeaza ceva, dupa care gata.
    Si sa vezi ca asa ceva costa in Romania 200E!!!! E absurd!
    (evident, nu vorbesc de piese de colectie, vintage sau NOS, ci de biciclete obisnuite, vechi si uzate)

    RăspundețiȘtergere
  9. tre sa facem rost de o dubitza sa mergem la cules biciclete :D ... si pe mine ma ia cu ameteala cand ajung in cate un oras d-asta cu biciclete legate de toti pomii si toate gardurile :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Problema e ca nu stii care e abandonata, uitata sau parcata!

    RăspundețiȘtergere
  11. Colnago din prima foto a fost refacut, arata incredibil de bine. L-am vazut si fotografiat chiar azi. E in posesia unui baiat, ciclist. Una din cursierele Panasonic este si acum in magazie la Nea Gelu, dar e marime mare, in jur de 60. l-am zarit azi, in cautarea unui EMPO care mi-a placut dar care e grav "ranit"...

    RăspundețiȘtergere
  12. cine e acest nea gelu? am nevoie de un cadru de 56-58 si ma gandesc ca poate gasesc pe la el...
    multumesc

    RăspundețiȘtergere