miercuri, 22 iunie 2011

first contact

nu-mi vine sa cred ca am asteptat atat timp pana sa descopar cu adevarat cursierele :D ... so so sooooo stupid of me !!!

le-am asociat mereu cu un anumit tip de biciclist si o anumita atitudine ... u know the type ... cursierist ras pe picioare, infasurat in lycra, care tipa la biciclistii de pe piste indemnuri stupide de ciclist vehicular (orice asemanare cu un personaj odios din lumea reala e absolut intentionata :D )

ba mai mult am fost suficient de arogant cat sa le consider niste masinarii limitate, construite cu un singur scop - viteza si lipsite de orice confort sau utilitate
si pentru ca mintea mea era atat de convinsa ca toate cursierele sunt incomode, realitatea s-a conformat si mi-a scos in cale doar cursiere incomode :)

chiar si atunci cand am inceput sa apreciez estetica biclelor de curse si aura eroica din jurul lor ... sau cand am inceput sa inteleg avantajele unui cadru subtire si rigid, sau al unor roti usoare si nervoase cu cauciucuri subtiri si tari ca piatra ... ei bine chiar si atunci tot am rezistat ideii de cursiera si m-am refugiat in toata treaba cu fixele :) ... si evident in mania cu biclele de oras

de ceva timp insa sunt mult mai deschis la ideea de a incerca o bicicleta de curse ... m-am tot gandit la o cursiera clasica de otel de prin anii 70-80 ... si pentru ca the secret ala functioneaza m-am trezit ca am fix o cursiera clasica de otel, fix pe marimea mea, fix cum mi-o doream ... cool huh?!?!?
sigur n-a aparut asa ca din senin in sufragerie ... a trebuit sa cunosc oameni noi, sa ma despart de lucruri vechi, sa se lege o gramada de intamplari ... cum face universul cand vrea neaparat sa ne ajute sa intelegem ceva :D

acum cateva luni bune mi-a zis un prieten vechi ca are un cadru de sosea fix pe marimea mea ... omul stia ca am deja 8 biciclete, ca nu-mi caut inca una , cu atat mai putin o cursiera ... doar ca for some reason a considerat ca tre sa-mi zica de bicla asta si ca ar trebui la randul meu sa-i dau o sansa si sa o incerc
chiar daca prietenul respectiv se pricepe super bine la biciclete si am incredere totala in sfaturile si recomandarile lui, tot nu eram convins ca e momentul sa-mi mai iau o bicla ... vechea poveste cu sunt deja prea multe ... nu mai avem loc de ele ...nu e normal sa aduni atatea bicle sub un singur acoperis ....blablabla ... ca si cum ar fi functionat vreodata treaba asta :))

m-am dus pana la urma sa iau cadru ala ... nu neaparat pentru mine :)... doar asa sa-l tin o vreme ... sa-i fac niste poze ... eventual sa-l ajut sa-si gaseasca un uman nou
spre surprinderea mea era mai mult decat un cadru ... era o bicicleta fara roti ,un simplon spezial echipat cu un grup complet shimano 105 golden arow ... otel cu suflet, mufe frumoase ... numai bunatati
chiar si asa tot nu eram convins

cred ca universul a fost putin contrariat de incapatanarea mea, dar cum e el intelegator si rabdator a zis sa ma mai ajute putin :)
asa a aparut in sfarsit un client pentru cadrul jan janssen ... dupa atata amar de timp, dupa ce renuntasem la ideea de a-l mai vinde ... dupa ce in sfarsit cumparasem un butuc fix si tot ce-mi mai trebuia pentru un bici coolean ... as in whip :D
dap ... a aparut fix omul potrivit, care sa-si doreasca suficient de mult cadrul asta cat sa ma convinga sa il vand, care sa-l aprecieze la adevarata lui valoare si sa-l ajute sa se transforme intr-o bicicleta pe cinste
deci acum aveam si banutzii necesari, eliberasem si un loc in casa , si aveam si trei sferturi de cursiera :D ... imi mai lipsea doar o pereche de roti ....care n-au intarziat nici ele prea mult ... si care au reusit sa-si gaseasca singure drumul pana la mine

long story short mi-am luat in sfarsit o cursiera :D

nu ma mai apuc acum sa povestesc tot tripul pe care-l am cu bicla asta ... detalii tehnice, povestea, si mai ales felul in care fuge sunt fiecare in sine subiecte despre care as putea sa scriu cate o postare separata ... poate chiar ar trebui :)

da tre sa zic cateva vorbe despre viiiiiiiiteeeeeezaaaaaaa ... nu-mi vine sa cred cat de rapida e bicicleta asta ... si nu e neaparat vorba despre viteza maxima pe care o atingem impreuna ... ca nu e ca si cum o ard supersonic :D ... nu depasesc limitele legale si nici macar limitele bunului simt ... e vorba mai mult de eficienta ... de efortul incredibil de mic necesar pentru o acceleratie exploziva sau pentru viteze medii destul de ridicate pentru mine ... e atat de usoara, si rigida si agila incat zici ca merge singura ... eu doar o asist si o acompaniez miscandu-mi picioarele in forma de cerc :) ... si ii comand cu puterea mintii unde/pe unde vreau sa ma duca :D

momentan sunt atat de incantat de bicla asta incat daca s-ar inventa maine teleportarea as folosi-o doar ca sa ma teleportez de la etajul 4 pana in fata blocului ... si de acolo as pleca cu bicla unde am treaba :D

cateva poze facute in graba ... pana ajungem sa ne cunoastem mai bine ... si pana pun eu mana pe un aparat foto mai serios









7 comentarii:

  1. Mișto bicla.

    Cam în aceeași situație sînt și eu acum, încerc să îmi transform "flota" de bicle în care au intrat și 2 (semi)cursiere vechi.

    Într-adevăr, senzația de viteză și ușurință în mers e evidentă. Atît cele 2-3-4 kg în minus, cît și - sau mai ales - roțile/cauciucurile subțiri fac pedalatul mult mai ușor.

    Cît despre "mania" cu biclele de oraș, nu cred că vei putea să scapi vreodată de ea cu totul, pentru că un mastodont din ăla cu apărători de noroi, cu lacăt, cu far și dinam, cu portbagaj și cu poziție dreaptă în șa face tot ce nu face o cursieră. O cursieră doar te duce repede, ceea ce presupune niște condiții relativ favorabile de teren și de vreme.

    Uite, ieri pe la 5 trebuia să plec în centru cînd la mine în cartier tocmai a început să plouă destul de hotărît. Intenționasem să merg cu madama asta

    http://bicicletariadeacasa.blogspot.com/2011/06/peugeot-monaco-2.html

    dar a trebuit să renunț din cauza ploii și să încalec pe tancul ăsta

    http://bicicletariadeacasa.blogspot.com/2011/06/raleigh-freedom-300.html

    Cît despre fixe, ce să zic... alea nu fac nimic din ce face o biclă de oraș și fac doar o mică parte din ce face o (semi)cursieră :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite aici o biclă/(semi)cursieră care pe mine cel puțin m-a vrăjit.

    Îmi place teribil de mult, dar în acest moment sînt cu totul falit. Prețul e destul de usturător și ar trebui să vînd ceva de aceeași sumă din biclele pe care le am dacă aș vrea să o iau. Noroc că e la Cluj și că nu o pot vedea pe viu :)))

    Foarte fain Shimano arrow !

    RăspundețiȘtergere
  3. Am uitat link-ul

    http://bicicleteretro.blogspot.com/2011/06/herkules-ventimiglia-lady-race-bike.html

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut,
    Felicitări :) Asta e o achiziţie foarte faină :) După formă, ţevile par a fi Reynolds 531, care-s (după mine) cam cele mai faine ţevi din care se poate face o cursieră, fiind uşoare şi cu un comportament foarte fain.
    O recomandare, pune-i cauciucuri de cursieră... dacă nu 23, măcar un 25-28. Are nea Gelu acuma nişte Kenda care-s ok ca preţ/calitate. Vei sesiza diferenţa în viteză şi manevrabilitate. Atât că va trebui să fii mai atent la liniile de tramvai.
    Să o stăpâneşti sănătos (şi să o stăpâneşti :) ) şi să faceţi multi km împreună.

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari!
    Daca o sa ai chef sa polishezi grupul 105 Arrow o sa iasa ceva "orbitor" (in sensul bun al cuvantului)!

    Daca nu te superi, ce latime au jantele de pe ea?

    RăspundețiȘtergere
  6. sal all :)

    @ haymart - clar nu o sa depasesc niciodata momentul cu biclele de oras ... nici nu vreau asta :) ... imi plac la nebunie, sunt cele mai versatile si functionale si utile biciclete din lume si daca o sa fiu vreodata obligat sa am doar o singura bicicleta cel mai probabil o sa fie o olandeza clasica de munca sau un roadster englezesc ... da sper sa nu se intample asta niciodata :)
    - nush ce sa zic cu fixele ... nu e neaparat vina bicicletelor ... e mai mult vina fixistilor :D ... ca poti sa faci si o fixa functionala si gospodareasca daca vrei ... tre doar sa te gandesti la nevoile tale reale ... nu la poze vazute pe fixedgeargallery :)
    http://bikeblogbucuresti.blogspot.com/2011/05/jack-is-back.html
    - cam tare hercules-ul ala ... mai rar vezi pe la noi o bicla cu ghidon moustache si cu manetele de frana amplasate corect ...

    @alex - din ce am gasit eu pe net se intelege ca e reynolds 531 ... nu mai are decalurile alea mici asa ca nu pot sa bag mana'n foc ... da oricum e o teava de calitate ... si mufele sunt finutze
    - sunt de 28 gumele ... adica 622x28 ... schwalbe marathon plus ... nu prea-mi place sa merg pe cauciucuri ultrasubtiri(d-astea de 20-23) ... asa ca am stabilit limita la 622x25(cum am la de rosa) ... da tot astea de 28 mi se par mai ok, chiar daca sunt putin mai grele, sunt mult mai confortabile, aproape la fel de rapide, merg la presiune suficient de mare si au si puncture protection pe bune

    @ sorin ... am vazut pe net un grup shimano ga lustruit temeinic .. arata senzational ... daca o sa mai am bani vreodata sunt sigur ca o sa-mi aduc aminte de asta si o sa-l dau la polishat ... sau poate invat vreodata sa fac singur lucrurile astea :D
    - jantele sunt de 30 mm

    RăspundețiȘtergere
  7. Am si eu o intrebare, cam de prin ce ani este cadrul? multumesc

    RăspundețiȘtergere