marți, 10 august 2010

meet the roadsters

in sfarsit am reusit sa fac cateva poze decente cu noile noastre comori :D (olandezele pe care le-am tot mentionat in ultima vreme) ... sigur ca merita mai mult ... sigur mai urmeaza cel putin o sedinta cand avem un aparat mai smecher la indemana
fiecare in parte e absolut superba dar impreuna formeaza o pereche cu adevarat minunata si irezistibila (e posibil sa fiu subiectiv pentru ca sunt ale noastre :D)

sunt doua biciclete onaldeze cu un aer cat se poate de britanic :D .... se inscriu perfect in categoria roadsterelor englezesti cu 3 viteze
si nu e vorba doar de culoare (english racing green) cat, mai ales, de tinuta si componente ... butuci sturmey archer (cu 3 viteze interne si frane incorporate) ... sei brooks (B66 - negru si B66 - honey) ... fenders/chainguard/kickstand (batavusul exceleaza la capitolul asta, are si chainguard complet inchis si cric dublu) .... dynamo lighting ... si multe alte bunatati :D

Batavus Cambridge

o bicicleta cu o varsta respectabila (se vede dupa rotile de 27, standard care nu mai e comun de ceva timp) care arata si functioneaza absolut impecabil
cel mai probabil e din anii 60-70 .... dupa decaluri, fonturi si logo-ul batavus .... in perioada aia batavus intercycle era un adevarat ginant in productia de biciclete si mopede .... aproape toate suruburile sunt inscriptionate cu IC de la intercycle , la fel si farul si semnalizatorul spate
s-a imprietenit cu iulia din prima clipa de cand a vazut-o si mi-a multumit discret ca i-am gasit asa o stapana dragutza
iulia pe de alta parte inca nu s-a imprietenit asa de tare cu ea ... adica o simpatizeaza si a primit-o cateva zile in casa (in sufrageria noastra si asa destul de aglomerata), dar nu s-a plimbat pana acum cu ea decat o singura data ... cand le-am adus de la nea gelu

in parte e din cauza mea ca am tot facut diverse schimbari (ba era saua data jos, ba schimbam nush ce la ghidon, ba inlocuiam pedalele cu unele period corect) si in parte e din cauza iuliei care se ataseaza f tare de bicicleta ei principala (momentan pozitia asta e ocupata de bicla roz) si are oarecare rezistenta la schimbare (doar ce terminase perioada de acomodare cu bici galbena)

sunt sigur ca la toamna cand incepe vremea mai naspa batavusul asta cu aparatori la roti, aparatoare la lant si skirtguards bonus o sa devina bicicleta ei favorita ... mai ales dupa ce o sa se obisnuiasca si cu transmisia cu 3 viteze interne si o sa ajunga sa-i aprecieze simplitatea si eficienta

Gazelle Grand Tourist

putin mai tanar decat perechea lui ... si putin mai agil .... dar la fel dichisit si prietenos :D
am mers prea putin impreuna ca sa ne cunoastem cu adevarat asa ca impresii mai articulate despre the ride intr-un post viitor

27 de comentarii:

  1. desi nu prea sunt pe gustul meu, apreciez calitatea, detaliile si aerul retro. dar ceea ce mi se pare extraordinar este cum arata bicicletele astea de la nea gelu care cu vor sa-si arate varsta. cred ca in copilarie a bagat o gramada de biciclete intr-un beci si acum scoate una cate una. parca arata prea bine. adica nici prea glossy, nici distruse, parca sunt recuzite de film

    RăspundețiȘtergere
  2. nu sunt chiar toate asa spectaculoase ... plus ca am mai pus pe ele cateva piese de la mine :D
    pe de alta parte au fost cateva new old stock .... adica biciclete din anii 70 nemontate niciodata ... infasurate in hartia creponata in care au parasit fabrica acum 40 de ani
    ma bucur ca-ti plac .... kinda :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Gazelle imi place enorm, cred ca din cauza culorii.

    Daca se poate spune, cam care ar fi pretul uneia in Romania? Sa am un punct de reper in cazul in care...cine stie....apare vreuna pe "undeva".

    Merci!

    RăspundețiȘtergere
  4. salut sorin
    ca reper asa ... intre 500 si 800 de lei gasesti o gramada de comori pe la nea gelu ... si uneori mai apare cate ceva si pe okazii
    trebuie doar sa le ochesti pe alea care chiar au potential si care cu putin tlc ajung sa arate asa :)
    o sa incerc sa fac zilele astea cateva poze cu niste bicle adorabile care-si cauta stapani pe masura :D ... tre doar sa ma conving ca nu o sa mor de la caldura asta sinistra

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc!
    Din pacate sunt din Iasi si la noi exista un singur loc unde se vand biciclete vechi (aduse din Elvetia, deci o gramada de Cilo si Mondia), dar sunt 99% uzate si ciobite, vai de mama lor.

    In fine, datorita blogului tau si mai ales a pozelor celei mai frumoase biciclete pe care am vazut-o vreodata - La Rosa FX - mi-am descoperit atractia pentru astfel de biciclete. Deocamdata am gasit doar un Peugeot cu cadru Vitus 980 dar sunt optimist..
    Cu stima,

    RăspundețiȘtergere
  6. peugeoturile mi-au placut mereu ... au aerul ala frantuzit si chic asa ... cele mai europene biciclete ever
    unele modele de peugeot sunt ff colectionabile ... gen px10
    numai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Faine amindouă, dar eu prefer Batavus-ul. La biclele olandeze eu gust fasonul ălora de damă care pentru ochiul meu - și nu numai - are, practic, o ținuta unisex. Plus ca prefer aerul retro dat de lipsa frînelor pe jantă.

    Despre "comori", e ca la loterie. Și eu am luat de pe Okazii, mergînd la risc practic cu ochii închiși, adică orientîndu-mă numai după o poză minusculă, o venerabilă UNION de prin anii '70 cu numai 300 lei (+ 50 transport). Nici nu am știut, d.p.d.v. tehnic, ce bijuterie voi primi - totul original, pînă la ultimul șurub, și, în afară de urmele traumelor suferite de janta din spate (că deh, olandezele își duc iubiții pe portbagajul din spate, cu picioarele bălăngănindu-se pe-a parte și nu se uită că merg practic pe jantă) și uzura cămășilor și cablurilor de frînă și schimbător , starea tehnică este perfectă. Am mai luat una care e departe, tehnic vorbind, de UNION, am văzut și altele, am trecut și pe la nea Gelu și am încercat tot ce mi s-a părut mai clasic, dar nu am mai găsit încă una care să nu aibă nici o hibă de nereparat, mai ales la butuci. Mă refer aici la butucii cu frîne pe ferodouri și tamburi, + cutii de viteze sau la cei cu torpedo (pentru mine frînele cu clești pe jantă și pinioanele exterioare omoară fasonul clasic, așa că o DTB trebuie să aibă neapărat frînele și vitezele în butuc). Nu vorbesc din burtă, am desfăcut ceva butuci și vă zic ca 90% au uzuri accentuate în lagăre (lipsă de material, ciupituri) care scad durabilitatea (km de parcurs) cu mult sub cea a celui mai ieftin butuc Joytech. Cu o bilă albă (avantaj) în plus pentru Sachs față de Sturmey Acher în ceea ce privește durabilitatea (Shimano la DTB ? Ce-i aia ? :) ) Așa că am preferat să cumpăr roți cu jante faine inox Van Schothorst și butuci cu defecte minore, reparabile, pe care să le combin cu cadrele olandeze care îmi convin.

    "Comori"-le DTB adevărate, care să nu fie doar niște babe cu lifting, ci să aibă și rinichii și ficații sănătoși, sînt extrem-extrem de rare. Iar asta se poate vedea doar la vivisecția (nu am vrut să zic "autopsie") facută pînă la ultima bilă sau rotiță dințată :)

    Cristi, ultimele 2 poze sînt o provocare, mă faci extrem de curios să vad interiorul butucilor, mai ales lagărele. Poate chiar ai nimerit o "comoară" :)

    Cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  8. hey
    treaba cu bicicleta de dama e oarecum romaneasca .. pe afara cadrele astea se numesc simplu si la obiect cadre low step si au un caracter unisex cum ai zis si tu
    pe okazii e intr-adevar loterie dar eu pot sa zic ca am tras marele loz cand am luat moulton-ul ... tot bazandu-ma pe o poza minuscula si pe intuitie
    revenind la astea doua nu au nimic shimano pe ele :D
    am un butuc sachs torpedo cu 3 viteze interne si unul sram spectro cu 5 ... ii prefer totusi pe astia sturmey archer pt ca sunt 100% britanici si i-am intalnit numai pe biciclete serioase ... e mai mult o chestie personala
    jantele sunt van s si la astea doua si la aia galbena de posta ... super cercuri ... n-au moarte
    si eu sunt curios dupa ce bag in jur de 1000 km pe ele sa le fac o revizie detaliata si sa desfac butucii (momentan suna ff bine, franeaza f bine si schimba surprinzator de precis) ... o sa pun niste poze cand ii desfac :)
    gazelle are frana pe janta doar in fata ... pe spate are tot sturmey archer cu 3 viteze si frana toate interne
    numai bine

    RăspundețiȘtergere
  9. @ionut (si asa in general :D) ... am uitat sa zic ca inainte de sedinta foto am lustruit putin la ele cu Pedros Bike Lust Polish ... isi face treaba si isi merita banii ... asa ca-l recomand cu caldura
    nu ca n-ar fi fost f bine pastrate si intretinute amandoua bicicletele da un polish cu silicon nu strica niciodata :D
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=10044

    RăspundețiȘtergere
  10. cum sint seile brooks? adica stiu cum sint ca reputatie, insa ce parere ai tu despre aia de pa bicicleta ta? eu ma dau pe drumuri mai cu hartoape in afara bucurestiului, pe un MTB, si caut o sa super comoda, sint satul de sei de "performanta", adevarate instrumente de tortura. ma gandesc la un brooks, stiu ca pe MTB multi o sa spuna ca arata ridicol, insa vad ca pe afara se mai obisnuieste... ce parere ai?

    RăspundețiȘtergere
  11. salut ... cu riscul de a suna a cliseu tre sa zic ca seile brooks sunt absolut minunate
    pana acum m-am dat pe 4 modele ... b67, b66, champion si b17 (evident le-am pastrat pe toate ... si ma uimesc si acum ca devin mai comode pe zi ce trece)
    prima impresie e putin confuza ... adica pe de o parte esti incantat de aspectul lor pe de alta parte esti putin contrariat de cat de groasa si de tare e pielea aia :)
    dupa asta urmeaza cateva sute de km in care pielea se lasa putin cate putin (fix in locurile cruciale si 100% in functie de anatomia ta)
    si deodata te loveste ca o revelatie .... nu mai ai sa la bicicleta ci ai un fotoliu luxos de piele :D
    toate astea sunt valabile in special pentru modele cu arcuri .. care dupa perioada de break-in devin ultra confortabile si chiar daca in mare isi pastreaza rigiditatea par incredibil de moi

    singurul model fara arcuri pe care il am este b17 ... modelul lor flagship care e in productie de mai bine de 100 de ani .... neschimbat
    il am montat pe moulton (care in principiu e un mtb) asa ca ti-as recomanda modelul asta si pt bicicleta ta
    neavand arcuri e o sa mult mai stabila si suficient de rigida ca sa te ajute la control .... cu toate astea bucata de piele e suficient de mare cat sa se transforme dupa vreo 500 de km intr-un adevarat hamac :)
    in caz ca te sperie perioada asta de imprietenire cu saua poti sa optezi pentru variantele pre-aged pe care le ofera brooks ... arata f bine, imi place ca au perforatiile alea pe lateral ... si sireturi de piele, si am inteles ca sunt confortabile inca din prima clipa (nu m-am dat pe niciuna pana acum asa ca nu pot sa zic din experienta proprie)

    cred ca e destul de incoerent ce am zis ... asa patesc mereu cand vorbesc de seile astea :D .... clar le recomand cu caldura ... cred ca asta cu "seile de piele arata naspa pe mtb-uri" e o prejudecata tampita ... si mai cred ca un b17 se descurca de minune offroad

    alte observatii :
    - incearca pe cat posibil sa nu cumperi din romania ... pe mine m-a scos mai ieftin sa iau de pe site-uri din anglia
    - daca poti cumpara si o crema d-aia profide de la brooks
    - daca o montezi pe un mtb tre sa fi atent sa o securizezi cumva ... adica ori schimbi qr-ul cu un surub normal, ori o asiguri cu un antifurt mai micutz , ori esti atent si-ti iei mereu saua cu tine , chiar daca mai lasi bicla legata pe afara
    eu pana acum nu am reusit sa-mi impun sa las afara peste noapte vreuna din bicicletele cu sei brooks (chiar daca le am securizate destul de ok) pur si simplu sunt mult prea importante ca sa ma risc
    sunt ca o investitie pe termen lung ... cu cat mergi mai mult cu ele cu atat sunt mai .... perfecte :D .... si mai ales sunt perfect adaptate anatomiei tale (b67-le ala cu care am inceput aventura brooks a schimbat pana acum 3 biciclete .. adica de biciclete ma mai despart pana la urma da de seile astea chiar e putin probabil)

    RăspundețiȘtergere
  12. man, mersi mult de povestea cu seile. mi-am luat grija ca o sa arate aiurea pe MTB si o sa iau una. clar nu cumpar din romanica, mai ales ca amazon uk livreaza si la noi si au preturi mai bune chiar decit site-ul brooks. cu furtul n-am griji, ca stau la tzara, ma dau doar pe camp si cind nu ma dau tzoagla sta in garaj. insa oricum, buna sugestie pentru cazul in care ma apuc de iesiri la oras cu ea, cu toate ca deocamdata ma cac pe mine de frica sa ma dau pe sosea.
    io ma gandeam la una cu arcuri, mi se pare ca nu pot avea prea multa amortizare la drumurile astea pe care ma dau eu, care sint in cel mai bun caz pamant batatorit, iar in cel mai rau caz pietris pe care vibrezi de iti cad plombele din masele... si n-as vrea sa ajung sa am probleme cu spatele si sa nu ma mai pot da... ca deocamdata spatele ala cara si un burdihan de vreo 30 de kile extra... ce zici, n-ar merge una cu arcuri pe mtb-ul meu? parca vad ca-mi iau doua...

    RăspundețiȘtergere
  13. tzoagla e hardtail, corratec x-vert motion. acuma are ghidonu la acelasi nivel cu saua, insa vreau sa o fac cu ghidonul mai sus decit saua, de aia ma gandesc la ceva gen moustache. am nevoie exact de ce zici tu, o tzoagla confortabila pe platforma de mtb sa faca fata la hartoape. (la mine-n sat unde-am crescut (cluj) se zice tzoagla, u know). exact la un flyer aged ma gandeam. pe amazon e 65 de lire, pe siteul brooks 72... insa am incercat un check-out pe amazon si imi zice ca nu livreaza in romanica. saua e vanduta de un third=party vendor, nu direct de amazon, iar aia isi fac politica lor de shipping. brooks insa livreaza, costa 97eur cu totul. nu gasesc modelul asta la magazinele romanesti, asa ca cred ca o sa il comand oricum direcct din anglia.
    am dat un search dupa cosul ala pe amazon uk insa n-am gasit nimic...

    RăspundețiȘtergere
  14. vezi ca pe evanscycles e 65 de lire ... si fiind comanda peste 50 ai transportul moca
    http://www.evanscycles.com/products/brooks/flyer-saddle-ec007600
    si pe wiggle e cam tot atata ... doar ca te mai costa 10-15 shippingul
    ambele site-uri livreaza in .ro
    sapt viitoare ma duc sa fac poze la ghidoane si tinem legatura ... poate intre timp iti vine si saua si incepi schimbarile

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut din nou!

    Bombăneam într-o postare de mai sus împotriva pieselor Shimano pe o biclă clasică. Da, bombăneala rămîne, dar am descoperit ce minunăție tehnologică ascund butucii Shimano cu frîne cu role și cutii de viteze (am desfăcut și am văzut, nu vorbesc din auzite). Așa că merită compromisul de a pune și așa ceva pe bicle care nu se vor chiar de la bunica :)

    Uite că o să încerc să-mi fac și eu un blog despre obsesia asta pe 2 roți

    http://bicicletariadeacasa.blogspot.com/

    Să auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  16. Scuze, am uitat să precizez: mai sus eram VM :)

    RăspundețiȘtergere
  17. salut
    m-am prins .... bafta cu blogul ... o sa-l urmaresc
    atlasul din primul post arata foarte bine :)
    varfurile de gama de la shimano sunt mai mereu piese de incredere ... pe o bicicleta mai noua n-as ezita deloc sa pun un grup nexus sau alfine .. mai degraba am o rezerva cu schimbatoarele shimano (care la butucii cu viteze interne sunt cel mai adesea de tip revoshift)

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut!

    Uite aici ce am salvat ieri dintr-un cavou:

    http://bicicletariadeacasa.blogspot.com

    E din aceeași generație cu cele două pe care le prezinți aici și are și aceeași culoare :)

    RăspundețiȘtergere
  19. mi-nu-na-ta :)
    o adevarata bijuterie ... imi plac franele alea cu tije metalice de mor ... si farul montat pe furca ... lasand locul politicos unui cos de dimensiuni considerabile
    si ghidonul cu mantele de frana se potrivesc de minune
    :D :D :D

    spor la restaurare ... e o bicicleta senzationala si abia astept sa o vad cand e gata

    RăspundețiȘtergere
  20. Merci!

    Cazul farului coborît lîngă dinam ca să-i pună biclei coș arată cît de brutal s-au purtat "foștii" cu biata neînsuflețită. Nici măcar nu au catadicsit să-i desfacă ghidonul ca să-i scoată brațul farului, ci, pur și simplu, ca să încapă coșul, l-au lovit cu ciocanul pînă s-a îndoit în jos și l-au lăsat așa, ca să se vadă "măiestria" intervenției. Tratamentul suportat de venerabilă a fost cam ca cel al calului sleit care a încasat bătaie cu lopata.

    M-am gîndit și eu că un coș ar da bine, dar, pînă la urmă, am decis să renunț la idee și să readuc farul deasupra furcii, sub ghidon, întrucît coșul i-ar acoperi emblema aia faină din față și o parte din sistemul de pîrghii.

    RăspundețiȘtergere
  21. pare destul de greu de desfacut ghidonul ... greu de separat de manete
    intre timp m-am gandit si eu ca oricat ar fi de util un cos masiv ar acoperi emblema umerii cromati de la furca si alte parti frumoase din bicla
    poate o solutie mai ok ar fi un front carrier
    daca tot am ajuns la asta trebuie sa te intreb
    cunosti vreun meserias care sa se descurce suficient de bine cu aparatul de sudura ca sa faca ceva asemanator cu asta http://www.velorbis.ro/biciclete-urbane-clasice-vintage/accesorii-biciclete-velorbis/item/front-carrier/velorbis-steel-front-carrier

    imi trebuie pentru bicicleta mea de posta ( http://bikeblogbucuresti.blogspot.com/2009/04/goinpostal.html ) care asteapta de vreo 3 ani sa redevina un adevarat cycle truck ( http://www.ecovelo.info/2010/09/09/a-brief-introduction-to-cycle-trucks/ )

    daca stii pe cineva care ar putea sa-mi faca un portbagaj d-asta frontal da-jmi de veste ... m-ar bucura enorm

    RăspundețiȘtergere
  22. Ba e chiar foarte simplu, dacă ești atent și răbdător. Tijele se prind și se desprind în niște butoiașe de pe ghidon, tot ce trebuie să faci este să intuiești ce șurub slăbești și în ce sens să tragi tijele. Mie mi-a luat cam 5-10 minute să mă prind de ce trebuie făcut și să le desfac.

    Bicicleta asta parcă mi-a mulțumit că am salvat-o și nu mi-a ridicat nici o problemă deosebită, s-a lăsat desfăcută toată (mai puțin butucii, care sînt o operațiune separată) într-o singură după-amiază. Pînă și penele de prindere a brațelor pe axul pedalier au ieșit foarte ușor și au rămas intacte, așa că le voi pune la loc tot pe ele.

    Îți știu bicla galbenă, am văzut-o pe blog, faină piesă. Cu părere de rău însă, nu am nici un fel de cunoștințe printre meseriași.

    Chiar și eu sînt într-un impas, nu știu la cine să mă adresez să-mi respițeze bine niște roți (adică perfect centrat și solid, nu cu dezechilibre de tensiune care vor duce la strîmbarea imediată). E vorba de roțile pe care i le voi pune UNION-ului, că ale lui sînt terminate, cu bătaie uriașă (inclusiv verticală), iar butucii sînt morți. Din 2 butuci Sturmey Archer de spate cu 3 viteze, uzați, voi face unul bun, la fel și pentru față, iar apoi vreau să pun butucii pe niște jenți bune Van Schothorst.

    Parcă văd că, pînă la urmă, mă apuc singur și de spițat, că la desfăcut butuci, frîne și cutii de viteze vechi Sturmey Archer și Sachs sînt deja doctor (e vorba de modelele cu 3 viteze, cu frîne pe saboți sau cu torpedou). Deși spițarea mi se pare ceva enervant și, cum nici nu am mai făcut niciodată așa ceva, aș prefera să las pe cineva cu experiența. Dacă oi găsi pe cineva priceput.

    RăspundețiȘtergere
  23. Uite o etapă de șantier:

    http://bicicletariadeacasa.blogspot.com/2010/09/union-vederlicht-luxe-3-etapa-de.html

    RăspundețiȘtergere
  24. dude ... pt mine e mind blowing ce faci tu acolo
    nu m-as incumeta niciodata sa-mi desfac singur un butuc ... da asta in principal din cauza mea .. ca sunt total retard si nepriceput la trebi tehnice... si chiar si atunci cand stiu ce am de facut tot reusesc sa stric/pierd/rup ceva mic dar important
    foarte tare ca faci toata restaurarea singur ... cred ca se merita sa inveti si sa spitezi .... e pacat sa nu-ti faci si rotile singur :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Nici eu nu-s un geniu tehnic, ba dimpotrivă.

    Dar cînd m-am trezit în brațe cu ATLAS-ul, un fier ruginit, cu un lanț înțepenit și cu niște cercuri cu bețe înfipte în ele, aveam doar două opțiuni: ori îl aruncam așa cum era, ori încercam să-l cîrpesc. Și am început, cu teamă, să-l desfac. A durat vreo 2 săptămîni pînă să o desfac și să o aranjez cu totul (+ vopsitul). Pînă la urmă a ieșit o biclă verde unicat, pentru că este o combinație proprie de cadru-roți-butuci-lanț. Practic, pe ATLAS mi-am făcut mîna :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Salut din nou. Mi-am mai găsit o provocare, se pare că voi avea o iarnă încărcată :)

    Dacă vrei să-ți clătești ochii, uite aici:

    http://bicicletariadeacasa.blogspot.com/2010/10/empo-highway-1.html

    RăspundețiȘtergere
  27. ai o adevarata flota de biciclete spectaculoase
    mi-a placut ff mult si unionul albastru ... iar de asta nu mai zic ... iconica :)
    unde le gasesti? :) ... tre sa ai o sursa mai tare decat ocazii.ro

    RăspundețiȘtergere